Avatar billede aller Nybegynder
07. december 2011 - 20:43 Der er 2 kommentarer

Lav link i celle(r) hvis cellen ikke er tom

Jeg står med et problem.

Min chef vil gerne have en oversigt over vores omkostninger, med mulighed for specifikation af omkostninger. Det er ikke noget problem at lave oversigten måned for måned.

Men selve specifikationen driller mig! Som sagt har vi månederne i et ark, og hver måned har så en sum taget fra et tasteark. Der er 7 konti (kan blive udvidet med flere), så det kan tegnes sådan her:

            jan      - feb    - mar
konto 1  100,-    200,-    300,-
konto 2  100,-    200,-    200,-

Jeg vil gerne lave det sådan, at man kan klikke på summen af beløbene, og så få et regneark frem (gerne navndøbt efter konto), som så indeholder en oversigt over de posteringer, som er i den pågældende måned for den pågældende konto.

Jeg har rodet med HVIS() og HYPERLINK(), men synes ikke rigtigt jeg har frembragt noget brugbart. Måske det ikke kan kodes som formler, men skal kodes som VBA i stedet for?

Al hjælp vil være brugbart og prisværdigt! :)

Note: Ja, jeg ved godt det lyder dumt, men vi bruger Excel 97 på arbejdet, så den skal selvfølgelig kunne køres i den udgave :(
Avatar billede E-Gon Nybegynder
07. december 2011 - 22:49 #1
Hej

Efter hvad jeg kunne finde ud af skulle dette virke i Excel97

Højre klik der hvor du har din sum stående og vælg hyperlink

find så det dokument du vil åbne og tryk ok

Egon
Avatar billede aller Nybegynder
08. december 2011 - 00:45 #2
Tak for input, Egon :)

Jeg kan se, at jeg glemte at skrive, at som standard er sum-feltet tomt - og derfor jeg kan ikke lave et link fra starten. Så løsningen skal undersøge, om cellen er om - hvis den ikke er det, så  skal linket laves :)