Avatar billede Thedhc Nybegynder
08. december 2011 - 10:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

imagecopyresampled og mysql

Hej Folkens

Har et problem med imagecopyresampled.

<?php
$id = $_GET[id];
include("include/db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM product WHERE id = '$id' ")or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
// The file
echo $filename = 'http://url.dk/sti/upload/'.$row[small_pic];

// Set a maximum height and width
$width = 350;
$height = 150;

// Content type
header('Content-Type: image/jpeg');

// Get new dimensions
list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($filename);

$ratio_orig = $width_orig/$height_orig;

if ($width/$height > $ratio_orig) {
    $width = $height*$ratio_orig;
} else {
    $height = $width/$ratio_orig;
}

// Resample
$image_p = imagecreatetruecolor($width, $height);
$image = imagecreatefromjpeg($filename);
imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $width_orig, $height_orig);

// Output
imagejpeg($image_p, null, 100);
?>

Hvorfor melder den fejl. ??
08. december 2011 - 11:23 #1
Måske skulle du fortælle hvilken fejlmelding du får hvor i koden.  Når jeg klikker på det link du opgiver får jeg ikke noget billed at se.  Kunne det være en medvirkende årsag?
Avatar billede Thedhc Nybegynder
08. december 2011 - 14:55 #2
Det er ikke det rigtige link :)

Men den fejl jeg får:
Billedet "http://domain.dk/sti/test.php?id=15" kan ikke vises, da det indholder fejl.
Avatar billede Thedhc Nybegynder
08. december 2011 - 15:35 #3
#1

Kan Desværre ikke oplyse mit direkte link.

håber stadigvæk i kan hjælpe mig :)
08. december 2011 - 17:45 #4
Måske fik jeg mig ikke udtrykt ordenligt.  Du siger "Har et problem med imagecopyresampled", men du fortæller ikke eksplicit hvad problemet er.  Så spørger du "Hvorfor melder den fejl?".  Du fortæller ikke hvilken fejl 'den' melder, om du får en fejlmelding og hvad teksten på den fejlmelding er.  Du siger problemet er med imagecopyresampled.  Hvordan ved du, at det er i denne funktion problemet opstår?

Jeg har iøvrigt svært ved at gennemskud din kode.  Du viser en mysql_query hvor du selecter * from product, men du synes ikke at anvende resultatet.  Hvis du ikke kan, eller på grund af 'hemmeligheder' ikke ønsker at komme med de præcise oplysninger, så må jeg nok bakke ud.
13. december 2011 - 07:03 #5
Thedhc, fik du mit indlæg #4?  Er problemet stadig aktuelt?  I så fald foreslår jeg, at du kommer med yderligere oplysninger, så vi kan prøve at finde en løsning.  Hvis det i mellemtiden er lige meget, så håber jeg du vil lukke spørgsmålet igen (ved selv at lægge et svar og acceptere det.)  Så har du gjort rent bord for fremtidige spørgsmål, og så står dette spørgsmål ikke længere åbent i min liste af indlæg.
Avatar billede Thedhc Nybegynder
14. december 2011 - 10:39 #6
..