Avatar billede blenderbruger Novice
08. december 2011 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sessions virker ikke på One.com

Jeg har skrevet mit eget CMS som virker 100 % upåklageligt på min egen WAMP-server (nyeste version og alt det der) på min lokale computer.

Men lige så snart jeg overfører det til One.com så kan jeg ikke logge ordentligt ind.

Jeg har snakket med One.com og de hævder hårdnakket at det er mit login-script den er gal med.

Hvad skal jeg gøre?

her er Login-test:

<?PHP
session_start();

$serverroot = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
$includepath = "./myconf.php";
include($includepath);
mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($mydb) or die(mysql_error());

if(!isset($_POST['Submit'])) {
    echo "Du skal komme fra login.php";
    }else{
        $brugernavn = $_POST['brugernavn'];
        $adgangskode = $_POST['adgangskode'];

        $resultat = mysql_query("SELECT Id FROM brugere WHERE        brugernavn = '$brugernavn' AND adgangskode = '$adgangskode'");

        $number = mysql_num_rows($resultat);
        if($number == 1) {
        $_SESSION['loget_in'] = 1;
        $_SESSION['Brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['Password'] = $adgangskode;
        echo "Du er nu logget in";

        header("Location: ./index.php");
        exit;
        //print "<a href=./index.php>Gå til forsiden</a>";

        }else echo"De indtastede oplysninger er ikke korrekte";
        }

?>

Men når jeg logger ind kan jeg ikke rette i mine sider på mit CMS, og jeg har en menu i højre side som gerne skulle fungere som kontrolpanel, men den viser sig kun hvis jeg logger ind med tilfældigt password, ikke når den har sagt god for et rigtigt login.

Hvad er der galt her? Somsagt kører det upåklageligt på min WAMP-server.
Avatar billede blenderbruger Novice
08. december 2011 - 15:03 #1
Jeg får denne fejl:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. december 2011 - 15:32 #2
helt generalt
ref http://dk2.php.net/session_start
Note:
To use cookie-based sessions, session_start() must be called before outputing anything to the browser.

hvilke filformat har du gemt dine filer i ??
har du noget før <?php  et linjeskift eller mellemrun er nok til at give problemer??
kunne det tænkes det er et BOM problem
Avatar billede blenderbruger Novice
08. december 2011 - 15:38 #3
Jeg har noget html-kode før <?php
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. december 2011 - 15:46 #4
>Jeg har noget html-kode før <?php
så har du dit problem der. der må intet output til skærmen være før:
<?php
session_start();

session_start(); skal værer det første i documentet, så du skal ændre rækkefølgen i dit document
Avatar billede blenderbruger Novice
08. december 2011 - 19:22 #5
Takker for svaret, men jeg forstår bare ikke hvorfor det virker fint på min lokale WAMP-server, men ikke på One.com????!??

Hvordan får jeg min WAMP-server til at té sig som One.com?
Avatar billede blenderbruger Novice
08. december 2011 - 20:46 #6
Nå, har fundet ud af det. Skulle slå error_reporting til i php.ini

Ronols - læg svar for point :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. december 2011 - 21:08 #7
svar