Avatar billede lfskov Novice
08. december 2011 - 16:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gaming (bærbar)

jeg skal have købt en bærbar til min søn.min forstand på computer ligge et lille sted.han er 10 år og spiller med vennerne på nettet.den skal også bruges til skolearbejde.jeg har kigget på en MSI ge620dx-462ne HJÆLP(forslag)
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 18:04 #1
Hvilke spil og hvad er budgettet?
Avatar billede lfskov Novice
08. december 2011 - 18:39 #2
minecraft,aq,counter strike og bf3 omkring 7000
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 19:06 #3
bf3 er vel Battlefield 3? Det er altså et ret krævende spil. Hvis computeren skal leve op til de anbefalede system krav (dvs. at spillet kan køre i fin grafik), så skal man op over 9 af de lange. Her er nogle af de billigste: www.kortlink.dk/a7te

De tre andre spil skal der ikke voldsomt meget computer til for at køre.
Avatar billede lfskov Novice
08. december 2011 - 19:24 #4
hvad ville du anbefale?
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 19:27 #5
Tjaaa.. . Det kommer vel lidt an på hvor meget bf3 han spiller, og om han kan leve med knap så god grafik. En computer til 7000 kan godt trække bf3, men ikke i så god grafik. Det skal jo vejes op med økonomien.

Det er op til dig at træffe beslutningen :)
Avatar billede lfskov Novice
08. december 2011 - 20:05 #6
det er mest de andre spil ,som de spiller ,har lige spurgt ham.så omkring de 7000kr
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 20:29 #7
I 7000 kroners klassen er det bedste nok: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5345656;5030671;4948090 De har alle qaud core processore (det er anbefalet til bf3) og et Radeon HD 6770M grafikkort, hvilket er ret godt.

Forskelle:
- Den til venstre har 2 GB grafikhukommelse, hvor de andre "kun" har 1 GB (der kommer ikke til at være nogen bemærkelsesværdig, praksis forskel).
- Den til højre har større skærm (og dermed naturligvis højere opløsning). Den har også 1 TB HDD (den til venstre har 750 GB og en i midten 640 GB). Den til højre har dog "kun" 4 GB RAM.

Det ville jeg vælge: Jeg ville vælge den i midten, da 640 GB HDD er nok for mig (og de fleste andre). Den store skærm (til højre) er jeg heller ikke interesseret i, da den så bliver et halvt kilo tungere. Derudover synes jeg også 4 GB RAM i en computer til 7000 er for lidt. 1 GB grafikhukommelse mere er heller ikke to hundrede kroner værd.

Håber ikke mit indlæg er alt for usammenhængende. Ellers må du spørge. (Jeg sidder og ser håndbold imens *GG*).
Avatar billede lfskov Novice
08. december 2011 - 21:20 #8
tak for hjælpen
Avatar billede pstidsen Novice
08. december 2011 - 21:25 #9
Svar til point (selvom der ikke er nogen... Det er altså ikke ALLE der vil arbejde gratis..)