Avatar billede fldu Nybegynder
09. december 2011 - 11:30 Der er 1 løsning

tabel / report i SAS

Hej
Jeg er ny bruger i SAS og vil prøve at lave en rapport ved at bruge SAS.

Den skal bl.a. indeholde nogle tabeller, hvor indholdet dels er noget der er funktioner i SAS for hvor der kan bruges proc tabulate;, men også skal indeholde beregnede værdier jeg finder gennem proc sql;

Jeg kan godt finde værdier hver for sig, men at få det præsenteret i ét fælles proc print; kan jeg få til at fungere. For variable skal det deles op på forskellige kolonner alt efter kriterier, samt have overskrift samt deloverskrift.

skal jeg bruge proc report;?
eller hvordan griber jeg det bedst an?

og er der evt nogen der har et eksempel på en tabel?

fx:
                del1            del2
produkt        ja    nej        ja    nej
a          var1(a)  var2(a)  var3(a)  var4(a)
b
c
d

hvor var1(a) er variabel fundet ud fra a ved macro.

mvh
Avatar billede fldu Nybegynder
07. maj 2012 - 08:26 #1
ingen løsning og ikke relevant mere.