Avatar billede MadsDue Nybegynder
11. december 2011 - 19:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Styresystem til hjemmeside

Hej

Jeg er igang med at lave min egen hjemmeside.

For at gøre det nemmere og mere overskueligt, vil jeg gerne lave et program el.lign. til at opdater min hjemmeside med, så jeg ikke behøver at ændre koderne.

som eks.
På forsiden af min hjemmeside, er der 3 billeder.
For at skifte dem ud (opdater). Så skal jeg jo ændre stien billedet bliver hentet fra i php filen.

I stedet for det, vil jeg meget gerne lave et styre system hvor jeg hurtigt og nemt kan ændre disse dater.

Jeg ved ikke om jeg skal bygge system op, som en ny hjemmeside? eller om der findes noget nemmere. ..

håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2011 - 19:25 #1
Det hedder et CMS - og når nu du selv nævner PHP så tag et kig på fx WordPress, Joomla eller Type3.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
11. december 2011 - 19:25 #2
du kan bruge Joomla, der kan du få en masse plugins til f.eks sådan noget som du omtaler.. men det er ikke så nemt hvis man er nybegynder, jeg bliver nødt til at få min far til at hjælpe mig med det..

tjek min hjemmeside www.simonbruhn.dk som er lavet med Joomla
Avatar billede MadsDue Nybegynder
11. december 2011 - 19:49 #3
okay kanon..

Jeg har desværre ikke nogen at trække på, ud over jer herinde.

Men jeg har allerede lavet meget på min hjemmeside, (altså skrevet mange sider koder).

Er det så nemt nok at få over på Joomla eller lign.?
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2011 - 20:04 #4
Det er umuligt at svare på uden at vide hvad du har lavet eller ikke har lavet - designet vil du selvfølgelig kunne genbruge ligesom al javascript etc, men øvrig funktionalitet kræver overblik over din nuværende løsning.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
11. december 2011 - 20:08 #5
okay..

Men vil du så anbefale mig at læse om joomla? eller giver det for mange begrænsninger?

er det er program til at lave hjemmesider? eller ved lige holde dem?
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2011 - 22:32 #6
Jeg kender ikke hverken dine færdigheder eller formål så en præcis anbefaling er svær at give - jeg tror dog at du får lettest ved at gå i gang med wordpress fremfor joomla. Alle systemer har selvfølgelig begrænsninger men det er jo ikke altid man støder ind i disse begrænsninger - for at undgå dem kan det oftest være en fordel at sætte sig lidt mere ind i hver enkelt system og vælge det rigtig system til den rigtige løsning.

Alle de nævnte systemer hører under kategorien CMS - Content Management System. De er i sig selv en hjemmeside med fokus på et administrationssystem hvor du skal opsætte hvad brugere på den egentlige hjemmeside ser af design og indhold.