Avatar billede helt83 Nybegynder
13. december 2011 - 10:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

spærre for adgang til facebook og youtube

Hej med jer

Jeg skal have spærret for facebook og youtube resten af internettet skal være åben, via GPO hvordan gør jeg det?

der er både windows xp og windows 7 pc´er, der er omkring 30 maskiner i alt.

Mvh
helt83
Avatar billede kcasper Nybegynder
13. december 2011 - 12:06 #1
Hej

Det mest normale vil være at bruge en af følgende måder:
Router policy, Domain Policy, Proxy.

Men ellers er det muligt at ændre det i Hosts filen på computerne. så den pejer domæne navne ud i ingenting.

Sti til filen:
C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
0.0.0.0 Youtube.com
0.0.0.0 facebook.com

Mvh
http://www.vislo.dk
Avatar billede kcasper Nybegynder
13. december 2011 - 12:07 #2
Sorry sådan her:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
127.0.0.1 www.youtube.com
127.0.0.1 www.facebook.com
13. december 2011 - 15:43 #3
Avatar billede helt83 Nybegynder
18. december 2011 - 08:14 #4
Hej med jer

Beklager det er ikke lige det jeg leder efter, trode der var en funktion der hedder deny website access eller sådan, hvori man kan taste de hjemme sider som folk ikke må besøge.
Avatar billede helt83 Nybegynder
09. januar 2012 - 09:01 #5
Hej

Karise_larry og kcasper, vil i lige smide et svar begge to. Så få i lige lidt point.

mvh
helt83
09. januar 2012 - 16:43 #6
Ping...
Avatar billede helt83 Nybegynder
21. januar 2012 - 14:24 #7
Når kcasper vil ikke have point spørgsmål lukkes.
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
24. januar 2012 - 23:39 #8
Det vil muligvis være hurtigere at udelukke de nævnte sider i jeres router.