Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
19. december 2011 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente billeder fra et galleri fra en post i Wordpress

Hej eksperter,

Jeg har en Wordpress-blog hvor alle billeder er lagt som et galleri til hvert indlæg. Jeg har søgt nettet bredt for at finde en løsning hvor jeg kunne hente de specifikke billeder ud af indlægget (de er ikke vist i indlægget, kun tilføjet).

Jeg skal bruge det første billede fra hver posts galleri til søgesiden, og på selve 'single.php'-siden skal jeg have den allesammen kaldt ud med url til et jQuery slideshow.

Så kære eksperter, er det overhovedet muligt at hente dem ud, når jeg prøver for jeg enten allesammen er det sidste som er lagt i galleriet, håber i kan hjælpe mig.

De bedste hilsner og god jul til Jer alle :-)
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 11:50 #1
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
19. december 2011 - 12:33 #2
Det var lige hvad jeg skulle bruge, tusinde tak.

Men kan man evt. få en som henter alle billederne fra galleriet? Det skal bruges til at smide ind i en slider... Den du linker til henter kun det første billede fra galleriet...

PS. Smid et svar, så skal du nok få point...
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 12:42 #3
Det var godt :)

Hmm, måske det her virker:

function gallery_first_image(){

    global $post;

    $args = array(
        'post_type'  => 'attachment',
        'post_parent' => $post->ID,
        'order' => 'ASC',
        'orderby' => 'menu_order',
        'post_mime_type' => 'image'
        );

    $attachments = get_posts( $args );

    if ( $attachments )
    {
        return wp_get_attachment_url( $attachment->ID );
    }
    return false;
}
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 12:43 #4
Funktionen skulle nu returnere alle billeder fra en posts galleri (Dette er ikke testet).
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
19. december 2011 - 13:02 #5
Det virker desværre ikke, den får ikke engang en bil frem :-(
Avatar billede inteeeL Nybegynder
19. december 2011 - 13:12 #6
'numberposts' skal sættes til det samlede antal billeder. Det kan du gøre ved at definere en variabel som den værdi af de samlede antal billeder - evt. ved mysql_num_rows( tabel).