Avatar billede suttfix Nybegynder
20. december 2011 - 04:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

[PHP] kan ikke få $_POST til at virke

Goddag.
Jeg er igang med at lave en admin del til noget lign. en online "dagbog"
Det har kørt fint indtil jeg selv syntes min kode var for roddet, og besluttede mig for at samle det i én fil.
http://pastebin.com/HaCfDc7e

Jeg gik på grund da jeg skulle til at lave, til man kunne redigere i posts.
Det vil ikke give nogen form får resultat for $_POST["comment"];
Som det kan ses har jeg forsøgt, uden held.

Det ville glæde mig hvis nogen ville hjælpe mig her.
Avatar billede The_Buzz Novice
20. december 2011 - 08:28 #1
Hvis det script du har lagt ind er add.php (Du sagde du ville samle det i et script) - så mangler du jo funktionen til at gemme $_POST['comment']

Du har slået $comment fra i linie 28 og echo af denne i 31

Gav det ikke noget før?
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
20. december 2011 - 10:50 #2
Hvad hvis du retter dette:
<form id="form1" name="form1" method="post" action="add.php?action=submitedit&id=<?php echo $id; ?>">
Til:
<form id="form1" name="form1" method="post" action="add.php?action=submitedit&edit=<?php echo $id; ?>">
Avatar billede suttfix Nybegynder
20. december 2011 - 15:02 #3
The_Buzz jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener.
Ja den har jeg kommenteret ud, da den ikke virkede.

Den side som jeg bøvler med pt. er updatepost.php
Så ikke helt korrekt at det er én fil.
Her kommer add.php
http://pastebin.com/rtTnFJSr
og user_functions() indeholder
http://pastebin.com/x4gM6cRg

Siden i aktion kan ses http://94.138.73.82/data/quote/ js:negersaed

JensPeterSvensson samme resultat som før, desværre. Men jeg havde væltet af stolen af grin hvis det var det :P
Avatar billede suttfix Nybegynder
22. december 2011 - 05:08 #4
En lille opdatering, som måske gør det nemmere at overskue.

Hvorfor delen echo'er den ikke "test" hvis $action er "submitedit"
Og hvordan retter jeg det?

http://pastebin.com/RebnN9tX
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
22. december 2011 - 15:18 #5
Nu kender jeg ikke pastebin, men den kalder din fil for updatepost.php og ikke add.php.

Hvis det ikke hjælper er det altid en god teknik at skrive

print_r($variabelnavn);

for at finde ud af hvad din variabels værdi faktisk er.

I dit tilfælde ville jeg skrive

print_r($_GET);

på linje 26
Avatar billede suttfix Nybegynder
24. december 2011 - 10:46 #6
JensPeterSvensson: Smid et svar, dit print_r() forslag hjalp og fandt frem til hvordan det kunne løses.

  <?php

    $sql="SELECT * FROM quotes ORDER BY quotes .`id` DESC";
    $result=mysql_query($sql);

    $show = isset($_GET['show']);

    if ($show == '1') {
      while($rows=mysql_fetch_array($result)) {
      ?>

    <div class="box">

      <div class="tbar"> <?php echo "#" . $rows['id'] . " - " . $rows['datetime']; ?></div>
      <div class="comment"> <?php echo nl2br(htmlspecialchars($rows['comment'])); ?></div>
      <div class="bbar"</div>
      <div class="edit"><a href='add.php?action=updatepost&id=<?php echo $rows['id']; ?>'>Edit</a></div>
    </div>
      <br>

  <?php

    }

  print_r($_GET);
  $action = $_GET["action"];

  if ($_GET['submitedit'] == '1') {
    echo "test";
  }

  $id = $_GET["id"];
  $sql = mysql_query("SELECT comment, id FROM quotes WHERE id=$id");

      while($rows = mysql_fetch_assoc($sql)) {

    ?>

    <div class="form">
    <form id="form1" name="form1" method="post" action="add.php?action=updatepost&submitedit=1&id=<?php echo $id; ?>">
          <textarea name="comment" cols="65" rows="6" id="comment"><?php echo $rows['comment']; ?></textarea>
            <input type="submit" name="Submit" value="Submit" /> <input type="reset" name="Submit2" value="Reset" />
    </form>
    </div>

<?php

  }
?>

<!doctype html>
<html lang="da">

  <head>
    <title>#uplink</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf8_genral_ci" />
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style/index_style.css" />
  </head>

  <body>

  </body>

</html>
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
28. december 2011 - 09:18 #7
svar