Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. december 2011 - 13:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Geninstaller win xp pc

Hej eksperten.

Min lillesøster har en døende windows xp stationær, som desværre ikke kan starte mere. Nå vi starter den skriver den.

Verifying DMI pool data (eller noget der rimer på det)

Derefter får jeg valget at starte pc normalt, eller i de forskellige former for fejlsikret.

Nå jeg vælger start normalt ser man windows loade, og derefter får man stor skærm.

Nå jeg starter den i fejlsikret får jeg sort skærm med det samme.

Jeg har prøvet at proppe en xp-skive i, og få den til at reparerer, derefter går den igang, men den bliver tilsyndladende aldrig færdig. Prøvet at lade den stå i en dag.. Der skete intet.

Så please hjælp mig.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 13:22 #1
Du skulle se på dine mange åbne spørgsmål. Man har ikke lyst til at hjælpe en bruger, som ikke følger reglerne:http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Mathias662
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. december 2011 - 13:54 #2
Det er en meget beklagelig fejl fra min side. Jeg er et meget sjusket sjuske hovede... Jeg har lukket alle de spørgsmål jeg kunne, og bedt folk om at lægge et svar så jeg kan få lukket resten.. Meget undskyld at jeg ikke har fulgt reglerne.. Vil du ikke nok være nådig og hjælpe mig nu?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 14:05 #3
Ok, smart træk:)
Der er flere ting man kan gøre. Så vidt jeg kan forstå, kan du komme ind i windows og til Kommandopromten. Prøv at skrive følgende og tryk enter. Læg mærke til mellemrummet ved /
I kommandopromten:
chkdsk /r /f

/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

Er det ikke nok,  finder vi på noget andet.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. december 2011 - 14:31 #4
Nej jeg kan netop ikke bruge windows. Nå jeg prøver går den i sort, så derfor kan jeg ikke bruge Kommandopromten.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2011 - 14:38 #5
Når den skriver DMI Pool data så kigger den efter det hardware der er koblet til bundkortet. Prøv at koble ting fra som du ikke behøver i pc opstart. Det kan være dvd drev og diskette hvis der er sådan en.
Skriver den succes efter at den har kørt DMI Pool Data?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 14:39 #6
Så må du boote op på XP-CDén.
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
chkdsk /p /r
  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen
Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. december 2011 - 15:04 #7
Ja jeg kan desværre ikke prøve nogle af jeres løsninger idag, jeg skriver igen imorgen nå jeg har prøvet nogle af dem.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 16:49 #8
Det er Ok:)
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
22. december 2011 - 14:43 #9
220661: nej den skriver ikke noget efter, den fortsætter bare.

Valbycom: nå windows installationen er færdig spørg den om jeg vil installere win xp, reparere win xp, eller afslutte. Da trykker jeg så "R" derefter kommer jeg ind i konsollen hvor jeg trykker på 1. Tallet og så enter, og så er det som om den fryser? Der sket simpelthen bare ikke mere? Jeg får ikke lov at taste nogen kode ind. Den stopper bare.. Hva gør jeg nu?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 16:10 #10
Formoder du prøvede med tryk på "Enter"
Ja så er der vel kun en mulighed tilbage. At lave en Reperations geninstallering. Du kører altså helt frem til installation. Her vil windows kunne se, at der allerede ligger en XP på disken. Du får så valget mellem en helt ny installation, som først rydder disken for data, eller en installation hvor dine egne data bliver liggende. Du kan så vælge det sidste. Men du skal være opmærksom på, at alle opdateringer af XP er væk, så de skal geninstalleres.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
22. december 2011 - 19:01 #11
Jeg er i den situation at min farmor netop lige har fået samme problem som min lillesøster. Så jeg prøvede først den løsning du har beskrevet i #10 på min lillesøsters computer, hvor den ikke virkede. Jeg kommer frem til at jeg skal trykke F8 for at starte, så står der at den kigger efter gamle windows versioner, og så sker der ikke mere der. Bagefter prøvede jeg løsningen på min farmors computer, hvor det virkede uden problemer. Hendes computer er så god som ny.. Men er der andre løsninger til min lillesøsters computer, eller er den bare færdig?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 19:33 #12
Om din lillesøsters computer er færdig, det kan man ikke uden videre svare på. Er det en bærbar eller stationær?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
22. december 2011 - 19:35 #13
Stationær..
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 19:47 #14
Hvis du kan se mere end 1. ramblok, så prøv at tage den ene ud og start op. Hvis det ikke hjælper, så skift med den anden ramblok.
En ramblok skal vrikkes lidt på plads, så de to plastikdimser glider ind i de 2 hak, Men ingen masen. Hvis du ikke kender det, så er der på ramblokken et hak, som passer ned til ramslottet.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
23. december 2011 - 17:23 #15
Der sad 4 ramslot. Jeg prøvede hver ram alene i alle fire ramslot, og der virker stadigvæk ikke.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 18:55 #16
Prøv at tage kablerne fra CD/DVD drevet og start op.
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
25. december 2011 - 12:40 #17
Har lige prøvet at tage kablerne ud af cd drevet.. Virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2011 - 13:55 #18
Har du en eller anden Live linux? Hvis ikke, så download denne Poppy Linux og brænd den på en CD. Sæt kablerne tilbage på Cd-drevet. Prøv så at starte op på Poppy Linux. Hvis hardwaren er i orden skal poppy kunne køre. Kører det ikke, så tag kablerne fra harddisken og prøv igen. Hvis det heller ikke virker, kan jeg desværre ikke finde på mere herfra. http://puppylinux.org/main/Download%20Latest%20Release.htm
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
08. januar 2012 - 13:22 #19
Jeg fik fat i en mere computer-begavet ven, som ville komme og kigge på det. En fejl på disken var skyld i alle problemerne. VI kom til sidst frem til at den ikke stod til at redde. Men vær venlig at ligge et svar så vi kan få lukket:)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 14:53 #20
OK!