Avatar billede MrDiamond Praktikant
23. december 2011 - 15:55 Der er 2 kommentarer

Ekstra rourter!

Hej eksperten.dk

Jeg er en som elsker at spille både pc og ps3, men jeg sidder for langt væk fra vores rourter så jeg har købt et 50 meter langt kabel for at være sikker. Mit spørgsmål er så om det er muligt at sætte en ekstra router op så jeg kan komme på det trådløse ?
og hvad skal bruge for at det kan lade sig gøre ?

(MrDiamond
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 01:06 #1
Du kan købe et trådløst accesspoint og sætte den til en LAN port (IKKE WAN, altså dér hvor internettet tilsluttes) på din router. Husk at slå DHCP-serveren fra på accesspointet, hvis routeren håndterer ip-adresserne, hvilket er det mest normale.

På den måde  vil du kunne komme på trådløst, i nærheden af der hvor du sætter accesspointet op og bruge de overskydende porte i routeren til computere osv.
Avatar billede TheExpert Nybegynder
26. december 2011 - 23:58 #2
1) Du skal for det første bruge en ekstra router.
2) Du har det lange LAN kabel. Placer så routeren i nærheden af, hvor du er på nettet.
3) Put LAN kablet i din normale router, i den port, hvor du normalt ville koble en computer på dit netværk via LAN. Put den anden ende i  din nye router
4) Sæt din nye router op som normalt og så skulle der gerne være trådløst netværk tæt på dig!

Har gjort det samme hjemme ved mig. Det virker perfekt!