Avatar billede FOMadsen Nybegynder
24. december 2011 - 13:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Driver til lydkort

Jeg her opgraderet min bærbare computer. En Acer Travelmate 8100.
Den er født med windows xp, men har aldrig fungeret fuldt ud. Nu har jeg installeret windows 7 på maskinen, hvilket fungerer fantastisk fint.

Desværre er der i Windows 7 ikke en driver for mit lydkort, som derfor ikke virker.
Lydkortet er formentlig for gammel i forhold til Windows 7, men jeg vil jo gerne have lyden tilbage igen.

Er der en løsning på dette problem?

Mvh

Fritz
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 13:40 #1
SlimDrivers kan måske finde den:
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 13:41 #2
Du skal regisrere for at bruge programmet.
Ellers er det gratis.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 13:46 #3
Hvis du ikke finder en passende driver, kan du for et ringe beløb købe et USB lydkort: http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_lydkort_684_da/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 14:44 #4
Hvis SlimDrivers løser problemet for dig kan du bruge dette svar til lukning af tråd. Hvis ikke ser du bare bort fra det.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
24. december 2011 - 15:29 #5
Ellers smut forbi realtek's hjemmeside
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
26. december 2011 - 20:52 #6
Ok, tak for svarene.

Jeg har brugt SlimDrivers til at undersøge min maskine, og den fandt også en driver til mit lydkort.

Desværre har problemet udviklet sig lidt, da jeg ikke kunne installere den fundne Realtek driver.

Fejl under installation af Realtek HD audiodriver.

Error code -0001

ER der nogen der kender til denne fejl?

Kan det være en hardware fejl, eller fremkommer den fordi driveren ikke er disignet til Windows 7?
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
26. december 2011 - 21:16 #7
Er det denne her du har hentet?

http://www.realtek.com/downloads/...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 09:40 #8
Og genstart af masknen hjælper heller ikke?
0001 koden kunne betyde den ikke var konfigureret rigtigt.
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
28. december 2011 - 09:24 #9
Hej

Det var en Realtek driver som "SlimDrivers" havde fundet og forsøgt at installere.

Da jeg læste jeres svar ville jeg da lige undersøge om det link "hansepeter2" havde lagt ud var til samme driver som jeg havde prøvet.
Det var det åbenbart ikke. Jeg hentede driveren og installerede den uden problemer, og nu virker det hele.

Hvad er det så lige jeg gør for at lukke sagen på den rigtige måde?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 10:48 #10
Du takker hansepeter for hjælpen og beder om at han lægger et svar som du kan bruge til lukning.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 10:50 #11
Og samtidigt så ser du jo selvfølgelig væk fra det svar jeg lagde i #4.
Godt nytår.
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
28. december 2011 - 11:17 #12
Tak til HansePeter. Problemet er løst med dit link til Driver.

Vil du sende et svar jeg kan lukke sagen med?

220661 skal også have tak for dine svar. SlimDrivers programmet er bestemt brugbar, også i fremtiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 11:33 #13
Velbekomme.
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
04. januar 2012 - 14:00 #14
lukker
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
04. januar 2012 - 14:01 #15
Jeg var lige i tvivl om hvordan man gør.

Hansepeter skal lige sende et svar hvor vi lukker sagen og tildeler point.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 17:25 #16
Send en intern mail til ham, eller vent et par dage før du selv lukker den med svaret i #14
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
16. januar 2012 - 01:47 #17
Et lille tip for andre som leder efter lignende drivers. Programmet Driver Scanner finder automatisk drivers til alle hardware-enheder på/tilsluttet computeren og nye versioner af eksisterende. Super smart program, som kan hentes hos os: http://programmer.downloadcentral.dk/?DriverScanner/Drivers/Diverse/4413.

Alternativt kan man også se hvilke drivers der skal opdateres gratis i http://programmer.downloadcentral.dk/?DriverScanner/Drivers/Diverse/4413 og så manuelt hente dem derefter. Hermed sparer man registrerings-gebyret på Driver Scanner ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 16:28 #18
Lukketid??