Avatar billede Truxa Nybegynder
25. december 2011 - 19:24 Der er 8 kommentarer

Windows 64 bit Gendannelse til fabriksindstillinger.

Hej derude!

Jeg har en 1 1/2 år gammel Packard bell LM86, som jeg synes kører lidt langsomt. Derfor vil jeg gerne gendanne til fabriksindstillingerne, jeg har ingen erfaring med gendannelse så håber jeg kan få lidt hjælp her. Jeg har ingen reparations disk eller sikkerhedskopi fra da jeg købte den hvad kan jeg gøre?
Avatar billede buttwipe Juniormester
25. december 2011 - 19:54 #1
http://packard-bell-scandic.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3068

Du bør forsøge at lave gendannelsesDVD/CD først.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 20:22 #2
hvis du ikke får lavet en dvd med windows, så lad være med at gendanne maskinen - du risikerer bare, at tabe alt.
Windows har en (se tilbehør/systemværktøjer) 'let overførsel' som tager en backup af brugerkonti på maskinen - det er den hurtigste måde til backup og (når du har reetableret windows) at indlæse dine brugeres data. Du skal lave den backup lige før du reetablerer maskinen, så du ikke taber mail og indstillinger.
Avatar billede Truxa Nybegynder
25. december 2011 - 21:22 #3
Er ikke helt klar over hvad jeg skal gøre :S?

Er i gang med at lave en sikkerhedskopi af computeren

Laver også en "let overførsel" af min brugerkonti (På Ekstern Hdd)

Er der forskel på om jeg laver en back-up på Ekstern Hdd eller Cd/Dvd?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 21:46 #4
det er hurtigere til hdd, og du skal ikke skifte disk undervejs.
Avatar billede Truxa Nybegynder
25. december 2011 - 23:13 #5
Men er det ligeså sikkert som på Cd/Dvd?

og hvordan kan jeg ligge mit windows på harddisken så jeg kan installere det når jeg evt. har fjernet det gamle?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 10:02 #6
du skal lægge backup og 'let overførsel' på ekstern disk.
win-gendannelses-dvd skal brændes til dvd og køres derfra.
husk at hente driver til netkort, så du kan komme på nettet bagefter og hente andet (slimdrivers fx http://www.driverupdate.net/ )
Avatar billede Truxa Nybegynder
26. december 2011 - 12:50 #7
hvor kan jeg finde min windows-gendannelses-dvd?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 13:07 #8
den skal du selv lave - der skal være en genvej et sted til "Packard Bell Recovery Management", og ellers
"In case you did not create your recovery media or have no recovery media available, please contact our Customer Service for information on how to obtain a set of Recovery Discs."
http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/support