Avatar billede bso Praktikant
27. december 2011 - 04:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Registrerede filtyper ændres uønsket. i Win XP

Hej experter
Jeg har anskaffet mig en iPAD og har af denne grund installeret programmet iTunes. Dette har imidlertid betydet at min VLC Medie Player ikke længere er associeret med andre nødvendige programmer på min PCer.
iTUNES kommer ikke og spørger, den tilraner sig blot ejerskabet over alle grafik filer og smadre derved de øvrige programmer på PCen. (iTUNES et extremt elendig program, findes der alternativer ??)
eller er der nogen som kender en løsning til at tvinge et program til at bruge en bestemt filtype ?
Hilsen BSo
27. december 2011 - 06:58 #1
Velkendt 'problem' *S*

Undervejs under instalation af iTunes vil den 'spørge' om de og de filtyper skal "associeres" med iTunes. Men hvis du bare i farten har klasket ENTER ENTER ENTER OK så oplever du det beskrevne ...

---

...tvinge et program til at bruge en bestemt filtype ... - du skal mere 'tænke' omvendt. Tvinge en bestemt filtype til at bruge bestemt program...

SHIFT HøjreMusseTast på den ønskede fil(type). I menuen vælg [Åbn med ...] og i listen vælger DU hvilket program der skal bruges...
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2011 - 06:58 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
27. december 2011 - 08:36 #3
Avatar billede jano59 Nybegynder
27. december 2011 - 10:51 #4
Af Installer VLC, hent den nyeste VLC og installere denne, vælg advanced/brugerdefineres/custom eller hvad det ny hedder under installationen, læs alle valg muligheder igennem inden du klikker OK/Next/Næste.

Du burde få muligheden for at sige at VLC skal åbne den og den filtype, jeg har sat den til at åbne stort set alle filtyder den kan :)

Ellers kan du gå direkte ind i VLC og vælge Funktioner/Indstillinger og på den første side finde en knap der hedder noget med "Set up associations...." ;)
Avatar billede jano59 Nybegynder
27. december 2011 - 10:52 #5
Ps. Itunes kan muligvis fjernes med de mere avancerede antivirus programmer.....

Det jo forhelvede en intrusiv virus af en art...
;)
Avatar billede bso Praktikant
27. december 2011 - 11:52 #6
Hej lary
Tak for din tilbagemelding, men jeg mindes ikke at iTunes på noget tidspunkt oplyste mig om at hvis jeg installerede programmet, så ville der ikke være andre grafikprogrammer som virkede.
Men ok, skaden er sket og jeg kender ikke all de filprefikser der skal rettes og ivrigt retter iTunes dem blot tilbage næste gang jeg tilslutter min iPAD. Har du kendskab til om der findes aner programmer som kan bruges til at overføre musik og i særdeleshed billeder mellem PC og iPAD ?
Hilsen BIrger
Avatar billede bso Praktikant
27. december 2011 - 11:58 #7
Tak for din Info. Det er dog ikke lige viden om at ændre filerne tilbage der er problemet, det er mer at hindre det gentages næste gang jeg tilslutter min iPAD. Mvh
Birger
Avatar billede jano59 Nybegynder
27. december 2011 - 12:04 #8
OK så kan jeg ikke hjælpe dig, vil helst ikke inficere min maskine med Itunes ;)
Avatar billede bso Praktikant
27. december 2011 - 13:06 #9
Det hjalp faktisk en hel del. Den meget fine perefix liste hvor man blot skal afkrydse, får mine grafikprogrammer til at virke igen. Det er dog fortsat træls at iTunes flytter mine indstillinger tilbage igen, når iPADen har været tilsluttet, men rettemuligheden er en stor hjælp.
Tak til dig.
Avatar billede bso Praktikant
27. december 2011 - 13:16 #10
Til jano
Man kan sikkert se jeg endnu ikke er verdensmester i at håndtere miniPAD, det var dig jeg ville give poin, men istedet gav jeg dem til mig selv og fik dit svar afvist, beklager det var Nissen der drillede, tror jeg nok.
Hilsen
Birger