Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 11:01 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen Acer 8935g - ingen ved hvad problemet skyldes!!!

Jeg prøver lige at stille mit spørgsmål igen, da det er en rimelig svær nød at knække.

Hej.

Jeg har de sidste 2½ månede fået blue screen på min Acer 8935g i forbindelse med at jeg spiller. (Bully, Fifa12, Batman Arkham Asylum) Problemet optræder "kun" når computeren er koblet til elnettet, og ikke når jeg spiller og bruger strøm fra batteriet. Jeg tænker derfor at der kan være en fejl i strømforsyningen eller adapteren. Jeg har to gange haft computeren til fejlfinding hos Computerplanet på Frederiksberg, hvor de efter forkert fejlfinding har fået mig til at udskifte adaptor (400 kr) og derefter harddisk (1100 kr), uden at det hjalp (forkert fejlfinding).

Lad mig høre hvad I tænker og om I har ideer til at afhjælpe.

Venlig hilsen
RuneNS

Herunder fejlkoden fra Win7 (32-bit)
Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    7f
  BCP1:    00000000
  BCP2:    00000000
  BCP3:    00000000
  BCP4:    00000000
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Computerdetaljer:
Intel Core 2 Duo processor P7450 (2.13 GHz, 1066 MHz FSB)
ATI Mobility Radeon HD 4670
4 GB DDR3 Memory

Alle drivere er opdateret v.hj.a Slimdrivers
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 11:38 #1
det kan være noget så dumt, som dit køleskab, der starter.
Få fat på en strømskinne med indbygget beskyttelse.
fx http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=667799
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 13:00 #2
hent denne her og prøv om den kan vise dig hvad det er

  http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 14:39 #3
Har downloaded Blue Screen View.. I feltet 'Dump file' ligger dette.

121911-44429-01.dmp    19-12-2011 20:38:48    UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP    0x0000007f    0x00000000    0x00000000    0x00000000    0x00000000    atikmdag.sys    atikmdag.sys+8ed45    ATI Radeon Kernel Mode Driver    ATI Radeon Family    ATI Technologies Inc.    8.01.01.1186    32-bit    ntkrnlpa.exe+3f07b    atikmdag.sys+8ed45    atikmdag.sys+8e1fb    atikmdag.sys+682ef        C:\Windows\Minidump\121911-44429-01.dmp    2    15    7601    145.776
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 14:53 #4
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 14:58 #5
Ja fortsat....rimelig desperat :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 15:05 #6
Kan denne fejl være opstået pga. en opdatering du har lavet?
Evt på bios.
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 15:08 #7
Jeg har måske lavet en opdatering, men har ikke været opmærksom på det.
Har tilgengæld formateret computeren efter problemet er opstået,....burde det ikke fjerne eventuelle BiOS-opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 15:08 #8
Eller opgradering? Nye ram evt.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 15:10 #9
Nej Bios opdateringer kommer ikke på harddisken men på bundkortet, hvor det lægges ind på bios chip
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 15:10 #10
Kan jeg på en eller anden måde vise jer min BIOS, for at se om det er der problemet ligger?
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 15:12 #11
Ingen nye ram el. lign.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 15:37 #12
#10 Kan du ikke huske om du har foretaget en bios opdatering??

I systemoplysninger kan man se hvilken bios version du har.
I Xp her går jeg i kør og skriver msinfo32.
I Win 7 går man måske i start-søg og skriver det samme??
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 15:56 #13
Tak

BIOS-version (fundet ved msinfo32) Phoenix Technologies LTD V 1.3110, 19-05-2009
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 16:43 #14
Avatar billede RuneNS Nybegynder
27. december 2011 - 19:14 #15
Når jeg forsøger at installere nyeste ati-driver, får jeg ved autodetectfilen, en fejlmeddelslse:

AMD Catalys Mobility kan ikke downloades pga inkompatibel hardware/software i computeren.

Grafikadapterens version understørres ikke. Kontakt producenten af din notebook for at få en opdatering til grafikdriveren.

På Acers hjemmeside synes jeg ikke lige umiddelbart at jeg finder grafikdriveren
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 20:01 #16
Du kan ikke opgradere driver til noget nyere end det, acer understøtter. Du kan finde en driver på acer - og det er så den, du må leve med.
AMD/ATI laver drivere til deres system - men ikke alle er lige gode til at lave kort, der håndterer hardwaren optimalt, og herinde er acer ikke et godt navn...
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 07:36 #17
har du ikke mulighed for at låne et andet graffikkort
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 07:37 #18
næh ikke til en acer
det var en fejl
Avatar billede RuneNS Nybegynder
28. december 2011 - 10:30 #19
Prøver nu at installere den gamle driver til Radeon-kortet (hentet fra Acers hjemmeside). Har desuden installeret samtlige drivere (bortset fra grafikkortet) fra den cdrom der fulgte med computeren.

Hvis det ikke løser problemet vil  jeg prøve treatmenice link til at ændre atikmdag-filen.

Vender tilbage når det er testet....
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 13:52 #20
ret ofte hvis det er alvorlige graffikkortfejl er det en ommer

en nyinstall
tænk tanken - nu har jeg rodet i flere dage for at finde en eller anden syg fejl i windows - den kunne jeg have rettet hurtigere med en nyinstall

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
28. december 2011 - 14:27 #21
Problemet for mig, hvis det "bare" er et grafikdriver-problem, at jeg ikke kan gennemskue hvilken en driver jeg skal have fat på!

Har nu hentet fra http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-32.aspx
men er meget i tvivl om det er den rigtige driver...det er lidt af en jungle
Dette er rapporten jeg får når jeg har installeret:

Catalyst™ Installationsmanager
Installationsrapport

Hardwareoplysninger
Navn AMD Radeon Graphics Processor
Fabrikant Advanced Micro Devices, Inc.
ID for enhed 0x9488
Sælger-ID 0x1002
Klassekode 0x030000
Revisions-ID 0x00
ID for delsystem 0x019f
Sælger-ID for delsystem 0x1025
Anden hardware

Eksisterende pakkerAMD Catalyst Installationshåndtering
AMD APP SDK Runtime
Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable 32bit

Pakker til installation
AMD Catalyst InstallationshåndteringSlutstatus: Lykkedes
Sælger af element: 3.0.855.0
Størrelse: 20 Mbytes

Andre lokaliserede enheder

Fabrikant Advanced Micro Devices, Inc.
ID for enhed 0xaa38
Sælger-ID 0x1002
Klassekode 0x040300
Revisions-ID 0x00
ID for delsystem 0x019f
Sælger-ID for delsystem 0x1025
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 17:29 #22
Avatar billede RuneNS Nybegynder
28. december 2011 - 18:49 #23
Kører Win7, men det er netop ved brug af filen på AMD hjemmeside at jeg modtager den fejlmeddelse jeg nævnte tidligere:

AMD Catalys Mobility kan ikke downloades pga inkompatibel hardware/software i computeren.

Grafikadapterens version understørres ikke. Kontakt producenten af din notebook for at få en opdatering til grafikdriveren.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 07:32 #24
er det win 7 32 bit
er det win 7 64 bit

der er en årsag til de forlanger det
Avatar billede RuneNS Nybegynder
29. december 2011 - 11:05 #25
Jeg kører 32-bit og det er også den jeg vælger, når jeg får fejlmeddelelsen.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 12:36 #26
du må geninstallere dit styresystem

der er ingen vej uden om - den er fejlbefængt

hvis det ikke løser dit problem er det en hardware fejl på maskinen

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
29. december 2011 - 23:13 #27
Har reinstalleret, men er bange for igen at få samme fejl. Hvad skal jeg gøre for at sikre mig at jeg gør alt
i den rigtige rækkefølge?

Og er der noget at gøre hvis det er en hardwarefejl?

Vh
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2011 - 07:48 #28
nej det må vbære en fejl på graffikkortet som den foreslog

den skal ind igen

nu kan du sige til dem du kender fejlen og at det er den de skal reparere men tror ikke på den

man kan kun på ganske få skifte graffikkort og det foregår med loddekolbe

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
30. december 2011 - 15:06 #29
Tak for din store hjælp....det lugter nok af en nyerhvervelse af computer.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2011 - 16:38 #30
jeg lægger et svar du kan acceptere hvis du vil ellers glem det men hvorfor ikke reklamere hos computerplanet ved at fysisk fortælle dem at det var skidt den service de udførte

og fortæl dem at du har fundet ud af det var graffikkortet der højest sandsynlig er fejlbefængt

spørg dem hvad de syntes der er at gøre
Avatar billede RuneNS Nybegynder
31. december 2011 - 09:48 #31
Jeg har kontaktet Computerplanet. De vil købe computeren af mig for 1800 kr, samt lave min harddisk om til en ekstern uden beregning....lyder det rimeligt?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 11:17 #32
det har jeg ikke en kinamands chance for at besvare
jeg ved jo ikke hvad du har spurgt om eller hvad de ville gøre med den gamle

ville de ikke reparere den eller er det for at du kan komme ud af den kattepine ???????????

hvis den alligevel er et mega problem er den vel ingen vej uden om

for et stykke tid siden sad jeg ved en anden pc der pludselig ligesom begyndte sit eget liv - intet virkede

jeg skilte dyret ad og rodede og resultatet var at bundkortet strøg af + den tog graffikkortet med - se det var dyrt -hvorfor den gjorde det undrer jeg mig stadig over
er kommet frem til at det må skyldes en defekt bios

du skal spørge dig selv hvad vil jeg og gør det så.

m.v.h
Avatar billede RuneNS Nybegynder
31. december 2011 - 11:59 #33
Hmmmm, har lige fundet ud af at jeg kan starte maskinen op med Radeon-kortet og derved installere de nyeste drivere!

Fandt dette link
http://www.tech-forums.net/pc/f84/acer-aspire-8935g-solid-color-screen-crashes-during-games-video-247227

Prøver nu at reinstallere win igen, opdatere og  forsøger så at lukke maskinen op på Radeon-kortet og opdatere det. Håber der sker fremskridt....

The story continues..... :-/