Avatar billede Trasborg Nybegynder
27. december 2011 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Thomson router tidsbegrænsning på en pc adgang til nettet

Hejsa..

Er der nogle måde at jeg kan sætte tidsbegrænsning på en pc's adgang til nettet, via vores Thomson Router ( fra Telia ) For vi har store problemer med at vores knægt, sidder og spiller online spil, fra han står op til han går i seng.. Og kan han pjække fra skole, for at spille, gør han det..

Så kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at sætte tidsbegrænsning på, så vi kan bestemme hvornår han kan spille online.

Skal siges at vi kører trådløs..
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 13:26 #1
typisk, så hjælper det ikke - børn kan bryde koder hurtigere end forældre kan sætte dem op.
Men tag router med på arbejdet - så går der da nogle timer der.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. januar 2012 - 14:21 #2
Hvis det ikke er obligatorisk at have den router fra Telia, kan du evt. købe Cisco E1000/E2000(gigabit).
Det er en ældre model, du kan få til ca. 300-400 kr. Den kan sættes op til at lukke for netværket på specielle tider af døgnet.

http://homecommunity.cisco.com/t5/image/serverpage/image-id/1359i3AFC065C554AFA92/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1
Avatar billede Trasborg Nybegynder
07. januar 2012 - 00:38 #3
#2 Ved du hvor man evt kan købe den router, syntes ikke rigtig jeg kan finde en..
Avatar billede DonSkoD Juniormester
07. januar 2012 - 16:33 #5
Ja, det er det. Du kan sikkert også finde funktionen i nogle af de ældre modeller fra Linksys/Cisco, men jeg kan garantere at den findes i E2000 modellen.
Avatar billede Trasborg Nybegynder
01. marts 2012 - 13:13 #6
Takker DonSkoD

Det hjalp..

Sorry det sene svar.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
01. marts 2012 - 15:25 #7
Det lyder godt