Avatar billede Henrik3400 Nybegynder
27. december 2011 - 23:07 Der er 9 kommentarer

NUKSTILLING AF HP PAVILION DV9000 BÆRBAR!!!

hej, jeg har en hp pavilion dv9000 bærbar computer og jeg vil gerne have den nulstillet.

den blev født med windows XP.

Hvilke taster skal jeg trykke på når HP logoet kommer frem på skærmen?

Tak på forhånd!:D
Avatar billede Mathias- Nybegynder
27. december 2011 - 23:14 #1
F9
Avatar billede Mathias- Nybegynder
27. december 2011 - 23:17 #2
Du sætter en dvd med styresystem i din pc. (uden at køre den)
Så genstarter du din pc.
Klik "F9" for at boote. (skærmen vil blive sort el. blå med en lille tekst oppe i toppen, hvor der står noget med "BOOT")
Avatar billede Henrik3400 Nybegynder
27. december 2011 - 23:17 #3
kan du ikke komme med et lidt mere detaljeret svar?

skal jeg holde F9 inde eller trykke gentagende gange på den?
Avatar billede Henrik3400 Nybegynder
27. december 2011 - 23:18 #4
hvad hvis jeg ikke har en disk?
Avatar billede Mathias- Nybegynder
27. december 2011 - 23:24 #5
#3 du skal klikke gentagende gange på den. Klik hellere 10 gange for meget end en gang for lidt.
Du kan godt risikere, at du ikke klikker det rigtige tidspunk, så skal du bare genstarte din pc igen og prøve forfra :)

#4 hvis du ikke har en BOOT-dvd ligger den på din PC. Gør som overstående - klik F9 herefter vil den så spørge om du vil boost fra drev. Svar OK.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 00:18 #6
#4 Så har du en recovery partition i stedet.

Har du ikke under alle programmer noget der hedder "recovery manager"?
Har du skal du herfra kunne gendanne din pc til fabriksindstillingerne.

I de fleste tilfælde kan du ved første opstart billede se hvilken tast der starter recovery konsollen. Det er muligt det er F9 på din pc. På min HP stationære er det F10, så det er lidt forskellingt fra pc til pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2011 - 00:20 #7
Men husk dog lige at tage backup af personlige filer før du går i gang med det.
Du skriver den blev født med Xp. Hvad er der så på den nu?
Og hvordan er det installeret på den?
Avatar billede Henrik3400 Nybegynder
29. december 2011 - 22:03 #8
skal jeg holde tasten inde, eller blive ved med at trykke på tasten.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 09:05 #9
Du har fosøgt begge dele og du kommer ikke videre?