Avatar billede emptry Nybegynder
28. december 2011 - 02:06 Der er 4 kommentarer

Opsætning af mit netværk

Hej E,

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt her..

http://img845.imageshack.us/img845/2419/netvaerk.png

Min ide er at have 2 netværk herhjemme, sådan at den blå router er en "privat" som man kan få adgang til ved at sætte et kabel i den, eller connecte trådløst, og så får man adgang til nettet og lilla server, alle computerne + fuld båndbrede, men hvis man er på den grå router, har man ikke adgang til serveren, nogle af computerne udover den som står 1 ved og ½ båndbrede

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg blokker for adgang, er det nogle programmer eller noget jeg kan sætte op i mine router, jeg ved godt hvordan jeg laver det med båndbreden. Men ikke hvordan jeg laver begrænset adgang fra grå router til blå router og giver fuld adgang over hele nettet fra blå router?
Avatar billede emptry Nybegynder
28. december 2011 - 02:08 #1
Glemte lige at updaterer linket, sorry

her er den nye tegning

http://img718.imageshack.us/img718/2419/netvaerk.png
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 09:24 #2
Hvad har du af netværksudstyr? mærke+model
Avatar billede emptry Nybegynder
28. december 2011 - 14:58 #3
D-link DGS-1224T <- 24 ports switch
Linksys WRVS4400N <- min privat router
Zyxel P-2601HN-F1 <- Det er min host's modem, router og trådløs router..
Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. januar 2012 - 14:07 #4
Det ser ud til at du kan lave en Access List på din router, på det interface der peger mod den grå router.
Hvis du har opdelt dit netværk i 2 (forskellige subnets), er det bare at blokere alt trafik fra grå mod blå (inbound).