Avatar billede maj5030 Nybegynder
30. december 2011 - 08:55 Der er 17 kommentarer

Ny bærbar computer - vil I hjælpe mig?

Jeg skal have en ny bærbarcomputer, men har brug for lidt anbefalinger, da jeg ikke selv ved så meget om computere.

Krav:
Den skal ikke veje alt for meget/være alt for stor - men heller ikke en af de helt små.
God batteritid.
Den behøver ikke kunne trække så meget - skal primært bruge den til word/internet.
Og så må den selvfølgelig gerne kunne holde nogen år.
Pris - ca. 4000.

Kan I anbefale nogen? Så vil jeg nemlig forsøge at finde den på januarudsalg.
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 10:05 #1
Hvis den skal bruges til word og internet, så tag den billigste du kan finde, for det kan alle computere.
Avatar billede RuneDams Juniormester
30. december 2011 - 11:02 #2
Jeg har en DELL VOSTRO 1220, og den har en 12" skærm med ok hardware (som du selv sagde skulle du kun trække word og sådan), derudover har den også skrevet (nede ved batteri-ikonet) at der var 10timers strøm tilbage. Dette afhænger selvfølgelig af hvor meget den bruges og sådan, men jeg er selv tilfreds med min (brugte den til skolebrug), og kan kun anbefales specielt da du kun skulle bruge word mm.
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 11:17 #3
Hvorfor købe en computer der er 2½ år gammel? Hvis man da overhovedet kan købe den... Du finder den i hvert fald ikke på januarudsalg. I løbet af de 2½ år er der sket meget med pris og hardware og noget tilsvarende din Dell vil i dag kunne fås for en tusse mindre.
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 11:25 #4
tag ud i elgiganten (eller tilsvarende) og find en computer hvor man sparer meget (så burde du jo få mest for pengene). Hvis den er låst, så få den låst op og prøv den lidt. Til sidst skal du købe den.
Avatar billede RuneDams Juniormester
30. december 2011 - 12:31 #5
Jeg gav også kun et bud på hvad jeg mente ville være godt, som trådstarter efterspurgte.
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 12:35 #6
men en 2½ år gammel computer........
Avatar billede RuneDams Juniormester
30. december 2011 - 15:06 #7
Jeg fik den først sidste jul så vidste ikke den var 2½ år gammel.
Avatar billede maj5030 Nybegynder
30. december 2011 - 17:32 #8
Tak for jeres svar :)
Jeg har selv søgt lidt rundt og overvejer lidt denne (lidt over min ønskede pris, men ja)
HP ProBook 4330s. Er der nogen, der har hørt noget godt/skidt om den?
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 17:52 #9
Har lige hurtigt fundet en bedre, lettere og billigere pc til dig. Det er den til venstre (HP ProBook 4330s til højre): http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5091171;4890950
Avatar billede maj5030 Nybegynder
30. december 2011 - 18:08 #10
Tak for hjælpen :)
Avatar billede RuneDams Juniormester
30. december 2011 - 18:19 #11
Dog går fujitsu for at være et dårligt mærke! Nok derfor det er så meget billigere...
Avatar billede maj5030 Nybegynder
30. december 2011 - 18:25 #12
Okay. Har du nogen mærker, du kan anbefale?
Avatar billede maj5030 Nybegynder
30. december 2011 - 18:50 #13
Lige nu fører Fujitsu Lifebook SH531.
Er der nogle, der har erfaringer med dette mærke? :)
Avatar billede pstidsen Novice
30. december 2011 - 19:01 #14
lukketid?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
30. december 2011 - 19:28 #15
har lige købt en hp i elgiganten til 3999 - en HP med i5 processor. Det er lidt overkill i forhold til dit behov - men den skal nok holde nogle år.
Avatar billede RuneDams Juniormester
31. december 2011 - 00:11 #16
Acer, Lenovo, Dell mm. De fleste mærker er fine, jeg har bare hørt/læst/oplevet en masse dårlige sager om fujitsu. Kender en der har en, og hardware mæssigt er den i elendig stand (mener hermed dårlig kvalitet).
Avatar billede maj5030 Nybegynder
01. januar 2012 - 18:51 #17
Tak for jeres svar :)

@Andyboy - Hvad hedder den HP helt præcist, som du har købt?