Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2011 - 00:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sluk knappen kan ikke længere lukke Windows

Sluk knappen på min laptop kan ikke længere lukke Windows 7 ned.
Jeg har prøvet at ændre indstillingerne i Windows flere gange for knappen, men der står Handling for tænd & sluk knappen: "Luk computeren".
31. december 2011 - 00:45 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 10:54 #2
Der er et program der hænger. Prøv at deaktivere programmer i start der ikke er nødvendige. Pas dog på dine sikkerhedsprogrammer og vigtige tjenester til windows.
Efter du har deaktiveret prøv så om den vil lukke ned.
Er der ingen problemer må du herefter finde synderen, og geninstallere denne.

Enig i #1. Du bør ordne (få lukket) dine gamle spørgsmål
Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2011 - 15:15 #3
@220661: Hvordan kan det være et program der hænger?
Det er jo også selv om jeg ikek har nogle programmer åbne.
Og Windows kan sagtens lukke hvis jeg selv trykker på "Luk computer" inde i Windows. Og i det er jo den samme funktion der kaldes når man assigner den fysiske knap til den samme handling.

PS: Der ligger heller ikke nogle programmer i Start-mappen.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2011 - 15:17 #4
Har en fornemmelse af at det skete efter en Windows opdatering.
(Som i øvrigt de fleste andre problemer der opstår i en Windows).
Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2011 - 15:20 #5
Jeg skal lige sige, at det der sker når jeg trykker på Luk-knappen er at den går i Dvale tilstand isf. at Lukke computeren.
Og det var som at at det skete fra den ene dag til den anden, efter en Windows opdatering.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 15:24 #6
Så må det være fordi du har (ved eb fejl) fået aktiveret dvale i strømstyringes mondulet.
Prøv at deaktivere det.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
31. december 2011 - 15:45 #7
Strømstyringsmodulet? Hvad er det for et sted?
I Start-knap->Egenskaber er den sat til Handling for tænd & sluk knappen: "Luk computeren"
Avatar billede vejmand Juniormester
31. december 2011 - 15:54 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 16:01 #9
Måske forkert formuleret. Jeg har i Xp som jeg sidder ved noget der hedder stømstyring. Her kan jeg aktivere/deaktivere dvale
Har fundet dette på nettet:
http://support.microsoft.com/kb/920730/da
Avatar billede loopstudio Nybegynder
30. januar 2012 - 17:14 #10
@220661. Det ser ikke ud til at være relevant. Men tak for linket.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
30. januar 2012 - 17:16 #11
@både 220661 & vejmand. Som oftest fordi hjælpen ikke er god nok.
Tag f.eks. issues her. jeg taler om en fejl i Windows, men folk direkter mig blot til hvordan man slår standardfunktionaliteten til og fra. men det hjælper jo ikke, hvis standardfuktionaliteten ikke virker ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2012 - 17:17 #12
PS: Hvorfor reagerer du ikke på påmindelsen om åbne spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2012 - 17:33 #13
Afmelder tråd pga manglende interesse fra spørger.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2012 - 17:44 #14
#12 Der er bare nogle brugere der ikke gider. Her er en af dem.
Det er bare for ringe.

Og for lige at få det på plads, så er det jo også svært at hjælpe når man får en så ringe indledning. Havde man nu brugt 5 minutter mere tid på at skrive det hele ind, så kunne man jo måske lettere have ramt issue (for at bruge et fint ord) med det samme i stedet for at trække informationerne ud.

Det gider jeg bare ikke.
Over and OUT.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
13. juni 2012 - 00:24 #15
Alt stod jo i det oprindelige indlæg. Der stod at Windows ikke kunne lukke og der stod at jeg havde prøvet indstillingerne og der stod også hvad min indstilling var sat til.

Men det er lige meget nu.. Efter 1/2 år virker sluk-funktionen igen. Så en af de utallige Windows opdateringer har åbentbart fixet det igen, som det sikkert var en anden tidligere fejlfyldt Windows-opdatering som var årsag til problemet.

Over & out.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
13. juni 2012 - 00:26 #16
lukker