Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2011 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dell d610 starter ikke

Hej

Når jeg trykker på start knappen lyser kontrol lamper caps lock, numerisk osv. kortvarigt. Derefter lyser kun bluetooth. Harddisk eller blæser kører. Der er intet på skærmen. Har prøvet en anden skærm, det hjalp ikke. Ingen reaktion  på nogen funktionsknapper.

Dødt bundkort eller hvad ? hjælp !
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 15:46 #1
Kunne godt lyde som dødt grafik kort ja.
Lukkede pc selv ned, eller virker den ikke fra dag til dag?
Har du forsøgt at fjerne battri og strøm og holde startknappen nede i min 15 sek. vent 10 min genmonter og prøv igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 15:52 #2
Har blæserne kørt på fuld hammer den sidste stykke tid (snavst køler)?
Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2011 - 15:59 #3
nej ikke overgearet blæser. problemet startede med blå skærm med fejlmeddelelse, som jeg ignorede. Da jeg genstartede var problemet der. Det samme skete for 2 måneder siden, da genstartede bare uden problemer.
Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2011 - 16:14 #4
har fjernet strøm og batteri osv. Det hjalp ikke noget
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 16:22 #5
Det man kan prøve er at fjerne monteret hardware for at se om det har effekt
Harddisk dvd drev og ram er det man kan prøve.
Jeg tror nu stadig du har defekten på selve bundkortet, men det er et forsøg værd.
Avatar billede hanstorp Juniormester
01. januar 2012 - 18:55 #6
ok så kører den igen. Det var en syg ram-blok. Læg et svar, så er der point.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2012 - 19:02 #7
Det var da godt den ikke havde tage bundkortet.