Avatar billede Mads Nybegynder
01. januar 2012 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter skift af grafikkort

Jeg har lige skiftet grafikkort i en ældre HP Pavilion w5250, da det gamle GeForce 6800 som sad i det, var stået af.

Jeg har så indkøbt et nyt, men når jeg sætter det i, kører blæseren bare på fuld styrke og der kommer ikke noget frem på skærmen.

Jeg har prøvet at koble DVD-drev, TV-tuner og trådløst netkort fra men der er stadig sort skærm.
Hvis jeg prøver at sætte et andet GeForce 8400GS i, så virker det fint.

Er der nogen, der ved hvad jeg kan gøre?

Bundkort: Asus P5lP-LE
Nyt grafikkort: Club 3D Radeon HD 5450 Noiseless Edition (link: http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/radeon-hd5450-noiseless-edition.html )
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2012 - 17:54 #1
Strømforsyningen er, så vidt jeg kan se på nettet, på 300 watt.
HD 5450 kræver min. 350 Watt strømforsyning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2012 - 17:55 #2
Jeg vil tro synderen er din strømforsyning der ikke kan levere nok power til det nye kort.
Avatar billede Mads Nybegynder
01. januar 2012 - 18:09 #3
Det kan godt være at det er det - tror lige jeg vil prøve kortet i en anden maskine.

Men jeg troede bare at et gammelt high-end 6800-kort brugte mere strøm, end et nyere mid-end 5450-kort bruger ?
Avatar billede Mads Nybegynder
03. januar 2012 - 14:51 #4
Prøvede at sætte kortet i en Dell OptiPlex 780, hvor der er en 250W strømforsyning, og der virkede kortet underligt nok fint nok.

Men har byttet kortet ud med 8400GS-kortet, så nu virker begge maskiner.

john_stigers - vil du lægge et svar?
Avatar billede Mads Nybegynder
05. januar 2012 - 17:39 #5
Lukker - tak for hjælpen.