Avatar billede palito Nybegynder
02. januar 2012 - 15:25 Der er 4 kommentarer

Indboforsikring

Jeg lever i et bofællesskab på 4 mennesker i en andelslejlighed, og skal tegne forsikringer. Hvilke forsikringer er gode at have? Jeg kan se, at man har mulighed for at tilvælge en glasforsikring, elforsikring m.v. - burde vinduer og elinstallationer ikke være dækket af andelsforeningens forsikring? Hvad hvis vi fx kun er 2, der gider købe en indboforsikring. Så er de 2 resterende vel også forsikrede selv om det er snyd ikke at købe 4 forsikringer?
Avatar billede kim1a Ekspert
02. januar 2012 - 15:31 #1
Det lyder bestemt som spørgsmål der skal rettes til forsikringsselskaberne.

Hvad der er dækket af andelsforeningens forsikring, kan kun de svare på. De foreninger jeg har været en del af har hverken vinduer eller elinstallationer været dækket specifikt (altså ved ødelæggelse af kun disse).

Indbo tror jeg altid dækker husstanden, derfor er det nok vigtigt at I enten har en fælles, eller også kan forsikre individuelt på jeres værelser (jeg ved dog ikke om der kræves seperat matrikel/adresse). Jeg tror bestemt ikke det er "snyd" at have en fælles, men igen - tal med et forsikringsselskab.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2012 - 15:31 #2
du må høre foreningen ad, hvad dens forsikring dækker. Jeg var i sin tid dækket mht glas, fandt jeg ud af.
Indbo er kun dækket for dem, der tegner forsikring - hvis #1 og #2 tegner forsikring, og #4 får stjålet pc, så er den tabt. Der er ingen til at dække. Har man dyre ting, og bor i en lejlighed hvor der kommer mange mennesker, så er forsikring en god ting - men er der kun pc, samt tøj og lidt møbler, så kan det normalt betale sig med en speciel pc-forsikring (tøj og møbler stjæles sjældent).
Avatar billede palito Nybegynder
05. januar 2012 - 11:18 #3
Vi har ingen dyre ting. Vi har mest været bange for fx vandskade, smadrede vinduer eller lignende problemer, der kan ende med at give os store økonomiske vanskeligheder. Jeg kontakter andelsforeningen og hører hvad der allerede er forsikret og derefter et forsikringsselskab. Tak for respons. Læg et svar begge to.
Avatar billede kim1a Ekspert
05. januar 2012 - 20:21 #4
Smid dem bare til claes