Avatar billede khpaulsen Nybegynder
02. januar 2012 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Justere en 17" til en 32" skærm

Hej experter!

Jeg skal opsætte en 32" fladskærm som skal sættes til en pc hvor der allerede er en 17" skærm tilsluttet via vga.

Min ide er at tilslutte 32" skærmen via en display port til hdmi adapter da der kun er to hdmi og scart stik i fjernsynet, andre forslag modtages gerne!!

Mit problem er når jeg tilslutter den 32" skærm vil den ikke vise det nederste af skærmen med taskbaren, hvordan ændrer jeg dette?

Den ekstra skærm skal bruges til at vise en hjemmeside, mens den 17" skærm stadigvæk skal kunne bruges normalt uden at skulle kigge på den store skærm eller lukke den åbne hjemmeside?

Tak for svarene på forhånd

Det er windows 7 prof
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2012 - 20:39 #1
hvilken pc?
hvad er opløsningen på de to skærme?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
03. januar 2012 - 15:50 #2
Det er en lenovo thinkcenter, mere kan jeg ikke huske da den står hos min far.
Finder lige ud af det imorgen :)

Opløsningen på den 32" skærm er 1280x768 ifølge min pc. Dette er dog  for højt og for smalt.

opløsningen på min pc er 1600x900

Håber det kan hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2012 - 16:55 #3
tv er så nok 1366*768 - det er 'den lille hd'
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
07. januar 2012 - 20:31 #4
claes57
ja også kaldet hd-ready
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2012 - 20:51 #5
så skal du jo bare have sat den opløsning til din display-portudgang. Problemet pt ligger i at tv læser bredden på 1280 og justerer højde forholdsmæssigt, og så ryger bunden.
Opsætningen burde ligge i skærmdriver til thinkpad.
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
07. januar 2012 - 22:11 #6
Det må jeg prøve at se om kan lykkedes at sætte skærmdriveren til 1366x768 og ikke i windows som jeg har forsøgt??
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2012 - 11:08 #7
det skal være via windows - jeg kom lige i tanke om, at John Stigers en gang for 1-2 år siden havde et trick/opsætning til netop dette.
Prøv at skrive en intern besked til ham - det kan være, at han kan huske løsningen. Du kan sende en IP til ham her : http://www.eksperten.dk/profil/john_stigers
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2012 - 21:46 #8
Tak for PB :)

Jeg kan sgisme ikke lige huske tricket, men vender tilbage når jeg kommer i tanke om det!
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
31. maj 2012 - 08:07 #9
Jeg lukker spg. da vi har fundet en anden løsning tak for jeres tid