Avatar billede Lasse S Novice
03. januar 2012 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vægbeslag til fladskærm

Hej eksperter

Der er ikke meget IT i dette spørgsmål, men I er jo eksperter i lidt af hvert, så jeg prøver alligevel.

Jeg har lige købt en Samsung UE40D5005P-fladskærm (TV), som skal op at hænge på væggen. Jeg overvejer at købe et CTB0151-vægbeslag, men det er bare lidt åndssvagt med et super slankt TV (3-5 cm) og så et beslag, der min. fylder 6 cm...

Jeg er ikke villig til at betale en bondegård, men er der nogen, der kan anbefale et andet og slankere ophæng? Det skal kunne dreje "til højre ud i stuen", men behøver ikke at have flere led end det. Og kræver TVet vist et VESA-standard 200x200 mm beslag...

vh Lasse

Samsung: https://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Samsung/Samsung-40-LED-TV-UE40D5005P--01107400210%28Purchase_Other_DS%29

CTB0151: http://www.pricerunner.dk/cl/239/Tilbehoer-TV?ref=redirect&q=ctb0151&search=ctb0151
Avatar billede Ialocin Novice
03. januar 2012 - 11:26 #1
Avatar billede Lasse S Novice
03. januar 2012 - 15:34 #2
Rent funktionelt ser det rigtig godt ud - men er for dyrt. & cm for 250 kr, 3 cm for 1299 kr... Jeg synes, at de sidste centimeter bliver for dyre :(
Avatar billede Ialocin Novice
03. januar 2012 - 22:04 #3
Hej Lasse

Som jeg ser det, så må du vælge ?

Da du søger et svingbart beslag, kan det næsten ikke blive "slankere" end de 3 cm ... men da prisen typisk stiger i takt med, at beslagene bliver slankere og mere "elegante" ... ja, så må du jo vælge:  Slank og "dyrt" eller tykt og billigt ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Lasse S Novice
03. januar 2012 - 23:14 #4
3 cm er super, rent funktionelt, jeg er ikke ude efter noget endnu slankere. Jeg vil bare ikke betale de 1000 kroners forskel fra et alm 6 cm beslag (fx CTB0151) til et 3 cm beslag (fx Multibrackets Super Slim)...

Men ja, du har ret, hvis der er et fuldstændigt fast pris-kvalitets-forhold, så må jeg vælge. Mit håb var, at der var undtagelser til denne regel, altså lidt slanke OG lidt billige beslag :)
Avatar billede Lasse S Novice
18. marts 2012 - 08:36 #5
Har droppet det...
Avatar billede oldcamel Nybegynder
29. marts 2012 - 00:41 #6
Hvis du vil have et billigt vægbeslag, der er super slim, kan du se på dette: http://www.trivus.dk/shop/vaegbeslag-til-led-286p.html
Det sidder virkelig tæt til væggen - kun 1,2 cm.
Men det kan jo så selvfølge ikke drejes ud i stuen.

Jeg har selv et vægbeslag der både kan trækkes ud fra væggen og drejes - det er det her: http://www.trivus.dk/shop/vaegbeslag-med-38-236p.html
Det er virkelig god kvalitet og ser godt ud (synes jeg selv) har så en aluskinne til kabler og ledningen ned langs væggen. Jeg har lige målt efter ... og der er faktisk kun 4 cm. mellem væggen og bagsiden af min fladskærm, når den sidder tæt til væggen.