Avatar billede pmar Nybegynder
03. januar 2012 - 13:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nedgradering af Windows 7 64 bit til 32

Hvordan nedgraderer jeg Windows 7, 64 bit til 32 bit. Jeg har købt et talegenkendelsesprogram som kun kan installeres og fungere på en 32 bit. Programmet er et skal og kan IKKE køre på 64bit. Hvis jeg ominstallerer, hvad sker der så med mine data og programmer?
På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 13:29 #1
Du kan IKKE nedgradere, det er enten formatring og nyinstallation med korrekte 32bit drivere eller dele din harddisk op i 2 partitioner og installere W7 32bit på den fri partition, således du skal vælge i opstarten af pc`en, hvilket styresystem du vil køre på

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/resize-a-partition-for-free-in-windows-vista/
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2012 - 13:34 #2
hvis du laver en dobbelt-boot, som haverslev omtaler, så skal du have 2 licencer. En win-pakke med 2 dvd'er og et licensnummer er ikke nok.
Så det er bare at gå i gang med at samle installationscd'er, backup af data, og hentning af minimum driver til netkort til din pc (så kan du altid hente resten af driverne på nettet).
Avatar billede pmar Nybegynder
03. januar 2012 - 15:18 #3
Jeg beklager min manglende viden om IT :( Min computer er allerede opdelt i 3 harddiske: Det almindelige C-drev, et HP tools drev, og et recovery drev. Recovery drevet irriterer mig grænseløst, fordi det åbenbart er indstillet forkert og hele tiden fyldes op. Hvad hvis nu jeg formaterer recoverydrevet (Jeg har et eksternt drev, hvor jeg hele tiden laver sikkerhedskopi).
Vil det så være muligt at opdele cmputeren i 2 partitioner, og hvordan gør jeg?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 18:44 #4
Mikrofon og lydkort: Det er vigtigt for kvaliteten af genkendelsen at du har et godt lydkort eller mikrofon. Derfor anbefaler vi:

Plantronics 400 DSP
Plantronics Audio 995 - trådløst
Insync Buddy Gooseneck Desktop
(bordmikrofon med høj lydkvalitet)
http://www.next-wave-solutions.com/bugodeusb.html

kan købes hos PDC ved henvendelse.
Software:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx?runGenuineCheck=true&system=3&lang=7&buttonClicked=winVirtualPC

http://www.microsoftstore.dk/shop/da-DK/Microsoft/Windows-Anytime-Upgrade-Windows-7-Home-Premium-til-Ultimate

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=592

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

http://www.pdc.dk/dictus/oss_vista.asp

Skrevet: 20. jun 2011 7:48    Emne:
Hvis man har dansk Windows 7 Ultimate eller Prof. så kan man installere en såkaldt "virtuel Windows XP".
Det kræver lidt "snilde", men du kan skrive til pdc@pdc.dk og få tilsendt en vejledning.
_________________
Prolog Development Center
Carsten Christoffersen
http://www.youtube.com/watch?v=uCIt1rtA0-E

Skrevet: 8. jul 2011 11:56    Emne:
Én Dictus licens giver ret til installation på én computer.
Hvis du ønsker at skifte computer skal du sørge for at de-aktivere din licens på den "gamle" computer før du kan aktivere på den "nye" computer. I Dictus 3 er det muligt for dig at medbringe din Sprogprofil (træning og ordbog) på en usb-nøgle.
Hvis du kan klare dig ved at følge denne procedure, så er det en mulighed. Ellers må du anskaffe flere licenser.
_________________
Prolog Development Center
Carsten Christoffersen
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 18:45 #5
har givet et forslag hvis det er dictus du arbejder med.
Det kræver noget teknisk snilde og 2000 kr. og at pc kan køre noget hardware mæssigt
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 19:10 #6
ang. #3
Hvis din recovery partition kører med akkumuleret sikkerhedskopi, så burde den overskrive den sidste af 3 kopier
Dog er det sådan at de 3 kopier "grundlæggende fabriks/1.kopi / og den akkumuleret kopi, jo fylder en delog især hvis der er lagt meget ind på det drev du kopier.
Hvis du sletter denne partition, så har du IKKE mere mulighed for at udføre en af de nævnte system recovery`er.
Men for at få plads nok til at lave en partition der kan installeres W7 32bit på, samt drivere og de 32bit programmer du har brug for, så skal du sikkert også have frigjort en hel del plads på dit C-drev og derefter "forminske" det i diskhåndtering-
Når det er gjort, så kan du slette din recoverypartition og lave den ledige plads fra c-drevet og den slettede partition til en partition og formatere det og installere W7 32bit på.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Can-I-repartition-my-hard-disk
Avatar billede pmar Nybegynder
03. januar 2012 - 19:56 #7
Hej Carsten
Det med Virtuel Windows XP lyder interessant. Det tror jeg, at jeg går videre med. Jeg har endnu ikke installeret Dictus, kun anskaffet det og håber på at finde den bedstfungerende løsning.

Iøvrigt vil jeg gerne sige tak for alle jeres svar :)
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 20:05 #8
Vil da sige at med en pris på minimum 2000 kr. så ville jeg købe en bærebar med W7 32 bit istedet.
Avatar billede pmar Nybegynder
03. januar 2012 - 20:06 #9
Hej Haverslev
Nu håber jeg ikke, at jeg laver kludder i det her pointsystem. Jeg har ikke helt fundet ud af, hvordan det virker. Din kommentar omkring sletning/formatering af recoverypartitionen var rigtig brugbar. Tak.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 20:20 #10
Glem points osv. dem har du selv fået tilbage.

Det jeg mener er, at jeg synes at det er at gå over åen efter vad ved at skulle købe alle de ting, incl W7 Ultimate og så begynde at skulle køre virtuel XP i den, når programmet kun kan køres i Vista/W7 32bit som der står her:
http://www.pdc.dk/dictus/oss_vista.asp
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:26 #11
jeg hedder kristian

jeg står med det samme ude ven ordblind ven. men så skal vi også det som der står formatere win 7 64 bit og så installere win 32 på en win 7 64 bit computer
det andet gør man kan gøre samtidig men ikke overføre imellem dem
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:26 #12
vil meget gerne hjælpe med det en dag også hvad headsets at bruge
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:39 #13
Software:

Microsoft® Windows® XP, Vista / 7
Microsoft® Office 2003 (eller nyere)
Internetforbindelse er nødvendig, hvis du ønsker at downloade Dictus men også når du skal aktivere din Dictus licens.

http://www.pdc.dk/dictus/oss_xp.asp

Tak for dine indlæg haverslev.
Som jeg læser det er det kun sara stemmen talesyntese, som kun fungerer på vista og win 7

Tale-styring af computeren

(kun på dansk Vista / Windows 7)
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:39 #14
Tale-styring af computeren
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:41 #15
Kan du haderslev byde ind med win 7 32 bit hurtige bærbare i hverdag s handel, jeg har ik kunne finde det
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 20:55 #16
Nu ved jeg ikke hvad krav i har til en bæreba, udover den skal have W7 32bit OS installeret (hvilket er et fåtal efterhånden).
En lille netbook kunne vel være nok eller ?
f.eks.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/518097/HP-Mini-1103600so.html
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. januar 2012 - 22:29 #17
ja nemlig er et fåtal og netbooks dur ikke har prøvet ikke ram og kraft nok