Avatar billede EPMAN Nybegynder
03. januar 2012 - 20:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

problemer med at installere graffikort

Jeg har en gammel Zepto Znote 6615WD.

Jeg har forgæves forsøgt at installer en driver til grafikkortet, efter jeg har geninstalleret Windows.

Jeg har den originale CD med drivere, Forsøger jeg at installere fra CD, kommer der en blå skærm med en masse tekst om at noget er gået galt.

Jeg gjort følgende, installeret nyeste Bios, installeret nyeste chipset driver, hentet den nyeste udgave af driveren til lydkortet fra Nvidia hjemmeside.

Hvis jeg prøver at installere, den nye driver genstarter computeren uden at installation er gennemført.

Jeg er ikke den store haj til computer, men har forsøgt via de svar der har ligget tæt på mit spørgsmål herinde. Jeg er nu noget til et sted hvor jeg ikke selv kan komme videre. Jeg har dog brugt så meget tid, så det ville være bittert hvis det ikke skulle lykkedes mig. Det kan jo ikke betale sig at sende til rap. da den er gammel.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 20:31 #1
Nu er det lang tid siden jeg har haft en Zepto 6615/6625 i hånden, men mener at huske de er udstyret med et Gf 7600GO grafikkort.

Så det er vel dreiveren til et Nvidia Geforce 7600Go du henter/installere ?
(Go 7 serie for notebooks)
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
03. januar 2012 - 20:32 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 20:33 #3
Du kan evt. bruge slimdrivers til at finde og opdatere drivere med:
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2012 - 20:41 #4
Hvor gar du fundet "nyeste" BIOS og chipset driver? Zepto gik konkurs i 2008.

Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2012 - 21:02 #5
2 af medarbejderne fra Zepto i dk, lavde efter konkursen en FTP sever hvor der kunne hentes drivere fra - men desværre et år senere lukkede de dan, då de ikke ville betale for brugen af FTP`en.
Idag kan man på den engelske side, mod betaling, hente drivere
http://www.zeptodrivers.com/
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2012 - 21:42 #6
#5.

Ja, de sider kender jeg godt. Jeg ville bare sikre mig, at EPMAN var klar over Zeptos skæbne og havde hentet driverne der. Hans indlæg siger ikke noget om det :-)

Og den nyeste driver til bærbare fra Nvidia er ikke nogen garanti for et godt resultat. Det bedste udgangspunkt må være den, han kan finde på http://www.zeptodrivers.com/
Avatar billede EPMAN Nybegynder
04. januar 2012 - 09:14 #7
Det er XP jeg bruger og jeg har hentet alle driverne fra Zeptodrivers.com som jeg har kunne læse herinde et andet sted var stedet at hente dem.

Driveren er hentet fra Nvidias hjemmeside

Chipset driver er hentet fra intels hjemmeside, jeg fandt frem til at det var intel via en guide og CPUID.

Jeg kørte den driverupdate som Haverslev foreslog, der var 331 Errors, den rettede de 100 hundrede. Hvordan ser jeg hvad jeg skal gøre nu for selv at rette de sidste? Er det et godt program at købe og bruge ?

Tak til jer alle for de hurtige svar:)
Avatar billede EPMAN Nybegynder
04. januar 2012 - 09:31 #8
Jeg prøvede nu at installere driveren igen, det lykkedes denne gang, men da jeg skulle genstarte computeren kom der blå skærm igen.

Der står at der er fundet en fejl.

Page fault in nonpaged area

også længere nede "stop: 0x00000050 (0xc6011700,0x00000000, 0x8052b918,0x00000000) ?
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2012 - 10:27 #9
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 11:44 #10
Hvad sker der, hvis du forsøger at starte op i fejlsikret tilstand, sikkert via F8 under opstart?

http://spywareinfo.dk/index.htm#/htm/fejlsikret_tilstand.htm
Avatar billede EPMAN Nybegynder
04. januar 2012 - 14:39 #11
Det kan jeg sagtens og jeg kan sagtens komme videre og genoprette systemet til sidts kendte tilstand hvor det virkede.

Som jeg ser problemet nu, er om det overhovedet kan laves eller om grafikkortet er færdigt?

Som sagt så har jeg ikke selv nogen viden om emnet, jeg handler udelukkende på de svar jeg kan finde på nettet:)
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 14:54 #12
#11.

Jeg er lidt forvirret nu. Hvis du sagtens kan genoprette systemet, hvad er der så galt nu?
Avatar billede EPMAN Nybegynder
05. januar 2012 - 06:45 #13
Det der er galt, er at når jeg genopretter så er driveren ikke blevet installeret:)
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2012 - 08:18 #14
Hvordan installere du den driver?

Hvis man genopretter / tilbageføre en computer til en tidligere kendt tilstand, så slettes det man lige har installeret
Avatar billede EPMAN Nybegynder
06. januar 2012 - 17:26 #15
Jeg installere via setup menuen, når den så er færdig installeret skal jeg genstarte, når den så starter op går den i blå skærm.
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2012 - 08:59 #16
Prøv lige at gå i bios og lav en "load default settings" - husk at gemme ændringen og så installere driveren igen efterfølgende.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2012 - 11:15 #17
Og jeg ville så holde mig til den grafikdriver, du har fundet på http://www.zeptodrivers.com/
Avatar billede EPMAN Nybegynder
08. januar 2012 - 20:05 #18
Jeg prøvede med load default settings, men når jeg så installere går den ned og laver blå skærm.

Måske den bare ikke kan redes.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 21:14 #19
#18.

Og bruger du driveren fra http://www.zeptodrivers.com/ eller fra CD'en med Zepto-drivere?

Måske forhindrer dine downloadede drivere fra nVidia at de originale drivere installeres. Når det drejer sig om drivere til en bærbar, er det som regel altid mere sikkert at anvendre drivere fra computerproducenten.

Prøv at starte med at fjerne de gamle drivere. Følg anvisningen i linket herunder og installer så driverne fra CD'en.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=16154
Avatar billede EPMAN Nybegynder
03. marts 2012 - 11:09 #20
Har valgt at købe en ny nu, men det har da været sjovt at prøve nogle af de ting der er forslået.

Håber jeg kan slippe for de mails omkring jeg har et "åbent Spørgsmål" nu