Avatar billede bilbodog Nybegynder
04. januar 2012 - 00:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man en batchfile til at sige Ja eller Nej automatisk?

Hej! Jeg har en masse Counter-Strike Source Servere der køre på min Server computer. Har lavet denne her batch file som skulle opdatere dem ubemandet altså automatisk/teknisk, meehn den spørg om dette inden den gør det:

^CAafbryd batchjob (J/N)?

Der vil jeg gerne have den til at svare N automatisk.

Batch filen ser sådan her ud:

@echo off
title CSS Server 23 Recovery Batchfile
cls

:srcdsny
cls
echo (%time%) Source Dedicated Server(23/159) has been started and are under Recovery!
start /wait C:\SRCDSNY\css\srcds.exe -console -game cstrike +map hoejhus9 -maxplayers 24 -autoupdate
echo (%time%) WARNING: srcds closed or crashed, restarting.
goto srcdsny

Kan nogle hjælpe mig her.
Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. januar 2012 - 07:02 #1
kan du ikke bare redirecte et svar ind ?? med et "< c:\sti\til\svarfil\n.bat"
n.bat indeholder bare
n + linjeskift

et eks, fra noget backup
xcopy C:\"Documents and Settings"\%username%\Foretrukne\*.* H:\backup\Foretrukne\*.* /s < h:\a.bat
Avatar billede bilbodog Nybegynder
04. januar 2012 - 16:01 #2
Kan du prøve at lave et eksempel på hele batchfilen? Fordi jeg er helt væk jeg kan kun det helt basiske. ;-)

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. januar 2012 - 18:25 #3
hvis det er denne fil der kommer med spørgsmålet ville jeg skrive
@echo off
title CSS Server 23 Recovery Batchfile
cls

:srcdsny
cls
echo (%time%) Source Dedicated Server(23/159) has been started and are under Recovery!
start /wait C:\SRCDSNY\css\srcds.exe -console -game cstrike +map hoejhus9 -maxplayers 24 -autoupdate < c:\SRCDSNY\n.bat
echo (%time%) WARNING: srcds closed or crashed, restarting.
goto srcdsny

n.bat ser sådan ud
n

forklaring: i det øjeblik linjen "start /wait...." kommer med et spørgsmål til consollen, får den svaret fra filen n.bat, og den indeholder som bekendt bare et n samt et linje skift, svarende til at brugeren havede trykket på en n og derefter return
husk er ligge filen n.bat i folderen c:\SRCDSNY

det kan selvføgelig også være kaldet af denne bat fil det giver spørgsmålet
Avatar billede bilbodog Nybegynder
04. januar 2012 - 19:18 #4
Jeg vil se på det. ;-)

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede bilbodog Nybegynder
04. januar 2012 - 19:26 #5
Jeg har lavet en batch file inde i mappen SRCDSNY der hedder n.bat hvor der står:

"N
"
og ikke mere. Min hoved batchfile ser nu sådan her ud:

@echo off
title CSS Server 23 Recovery Batchfile
cls

:srcdsny
cls
echo (%time%) Source Dedicated Server(23/159) has been started and are under Recovery!
start /wait C:\SRCDSNY\css\srcds.exe -console -game cstrike +map hoejhus9 -maxplayers 24 -autoupdate < c:\SRCDSNY\n.bat
echo (%time%) WARNING: srcds closed or crashed, restarting.
goto srcdsny
Avatar billede bilbodog Nybegynder
05. januar 2012 - 16:58 #6
Det virker ikke. Er det mig der har lavet noget fejl?

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
06. januar 2012 - 10:21 #7
hvordan kalder du hoved bat filen ?? og hvorfra ??

kunne det tænkes det var kaldet af "hoved.bat" der gav dig spørgsmålet ??

hoved.bat < c:\SRCDSNY\n.bat

hoved.bat
@echo off
title CSS Server 23 Recovery Batchfile
cls

:srcdsny
cls
echo (%time%) Source Dedicated Server(23/159) has been started and are under Recovery!
start /wait C:\SRCDSNY\css\srcds.exe -console -game cstrike +map hoejhus9 -maxplayers 24 -autoupdate
echo (%time%) WARNING: srcds closed or crashed, restarting.
goto srcdsny
Avatar billede bilbodog Nybegynder
07. januar 2012 - 01:04 #8
Prøver lige dette. ;-)

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede bilbodog Nybegynder
07. januar 2012 - 01:41 #9
Jeg kan ikke få det til at virke, tror du at du kan hjælpe mig over Teamviewer eller noget?

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. januar 2012 - 11:30 #10
af princip fogår alt hjælp herinde, og ikke via fjernstyrings værktøjer, telefon, mail eller ligende, så svaret er nej jeg kan ikke hjælpe dig via Teamviewer.
jeg har ikke flere forslag til en løsning, jeg vil anbefale dig at selv ligge et svar i denne tråd og accepterer dette, så spørgsmålet lukkes, og oprette spørgsmålet igen, det kan være andre har et bud.
nb luk også lige det andet fejl oprettede spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/954446 (dublet til dette). http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-7
Avatar billede bilbodog Nybegynder
28. december 2014 - 18:23 #11
Svar.