Avatar billede haastrup Novice
04. januar 2012 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde antallet af unikke datoer i en række af datoer

Hej Eksperter,

Jeg fatter ikke helt FREQUENCY formlen (som jeg umiddelbart tror er måden dette skal gøres på) derfor søger jeg hjælp.

Skulle jeg være gået helt galt i byen så ret mig endelig med et bedre forslag til formel :-)

Jeg har i et ark en masse sheets med medlemmer.

Disse medlemmer har diverse posteringer i enkelte rækker som hver har en dato.

Jeg vil gerne tælle hvor mange dage hvert medlem hver især har været med. Umiddelbart kan jeg kun gøre det ved at finde antallet af unikke datoer i datokolonnen.

Slutmålet er en formel som udregner det gennemsnitlige antal dage alle medlemmer (tilsammen) har været medlem.

Kolonnen med datoer er kolonne D og et arkene på medlemmerne er bare deres fornavne: jens, Ole, Mikkel osv.

Resultatet vil stå i et seperat ark.

Kan i hjælpe, for jeg er rimeligt lost.

Mvh
Allan
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 15:06 #1
Hvis du vil sende filen (eller et udsnit heraf) og beskrive opgaven konkret vil jeg godt forsøge at hjælpe.

hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede haastrup Novice
29. januar 2012 - 19:23 #2
Hej Hans, dette problem er ikke längere aktuelt at löse.