Avatar billede wicked Juniormester
05. januar 2012 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Centrer kun markeret tekst i Word 2010

Hey Eksperter!

Jeg har et stort problem!

Jeg skal have centreret en del af en tekst i et helt dokument. Men selvom om jeg markere det og trykker centrer så bliver hele dokumentet centreret, hvilket ikke var meningen. Dette gælder også for højre og venstre justeret. Hvordan får jeg kun den markeret tekst til at blive centreret ?

//Wicked
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2012 - 16:48 #1
Sæt markøreren på den linje du vil have centreret. Tryk centrer.

PS: Det er IKKE muligt at centrere en del af en linje, men kun HELE linjer.
05. januar 2012 - 16:49 #2
Centrering er i Word en afsnitsfunktion. Dvs. at kun hele afsnit kan centreres.

Et afsnit er i Word-terminologien afstanden mellem 2 steder, hvor der er tastet Enter.

Hvordan står den tekst, du forsøger at centrere i forhold til resten af teksten?
Avatar billede wicked Juniormester
05. januar 2012 - 16:56 #3
Tak for de hurtige svar!

Pstidsen's model virkede perfekt, men smid et svar begge to så fordeler jeg point :)

Mange tak! :)
09. januar 2012 - 14:40 #4
Men husk at den løsning kun virker hvis den linje du vil centrere ikke indgår i et afsnit, der fylder flere linjer. I så fald vil hele afsnittet blive centreret.
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 11:33 #5
Nå jeg havde ikke set jeg skulle smide svar.

Ligemeget, godt du fik det til at fungere!