Avatar billede sonic666 Novice
06. januar 2012 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til PC fra TV (med DLNA)

Jegh ar lige købt et nyt TV. Det er det nye Samsung serie 8 der bla. filbyder DLNA.

Sådan som jeg har forstået det skulle jeg så, via TV'et, kunne få ad gang til min computer og afspille diverse medie-filer. I hvert fald så længe formaterne er kompatible med TV'et.

Jeg har indtil flere computere i huset der alle kører windows. Nogle kører Win7 andre XP, nogle har firewall andre har ikke.

Jeg kan se alle computerne på TV'et(genkender computernavnet), men jeg kan ikke få adgang til hverken drev eller filer på nogle af dem. Jeg har prøvet at dele mapper og drev med div. rettighedsindstillinger, men intet hjælper.

Med til TV'et fulgte en Samsung Galaxy tablet. Med den er der ingen problemer. Jeg får adgang med det samme og kan afspille både video, lyd og billeder.

Er der nogle der har erfaringer med at få adgang til sin PC med DLNA?
Avatar billede Blandy Praktikant
06. januar 2012 - 13:56 #1
Du skal have et stykke software kørende på din pc, for at din fjernsyn kan skabe vej til dine filer. Brug denne guide:
http://ars.samsung.com/customer/usa/jsp/faqs/faqs_view_us.jsp?AT_ID=145742&PROD_ID=41&PG_ID=-1&PROD_SUB_ID=0
Avatar billede sonic666 Novice
06. januar 2012 - 14:38 #2
Ahh.. OK. Det kunne de da godt ha' lagt med i pakken. Tak for hjælpen. Jeg finder den hos Samsung ;-)
Avatar billede sonic666 Novice
16. januar 2012 - 15:59 #3
Ja så skete der jo noget. Tak for svaret
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2012 - 08:06 #4
Godt du fik det til at virke;)