Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 16:31 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken ekstern harddisk e bedst til prisen

Hej eksperten,

Jeg er p[ udkig efter en ekstern HD paa mindst 500 GB

(Uden adaptor til tilslutning af el for den virker)!

Jeg skal kort sagt bruge den til jeg tager til Thailand. Der er nemlig 35 gaders varme saa den skal kunne holde til den slags varme.

Jeg har set p[ en TOSHIBA ekstern HD 500 GB i r'd farve.

Er den TOSHIBA god eller daarlig ? Hvad siger I eksperter ??

Her er et link til de forskellige jeg har set paa

http://www.pixmania.com/dk/dk/10221/xx/xx/101/9/criteresn.html

Jeg har os set p[ den bl[ ekstern HD men vil lige hore jer hvad i har af erfaring om dette.

Paa forhaand tak
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 16:32 #1
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 17:36 #2
Jeg har selv den blå (dog i sort) og den virker fint. Dog synes jeg den medfølgende software er noget skidt! Men det er ikke sikkert du skal bruge det, hvis du bare skal have billeder på.

Ifølge pixmania kan HDD'en holde til 40 C (http://www.pixmania.com/dk/dk/7326113/art/western-digital/my-passport-essential-wdb.html#pix-review), men ifølge Western Digitals egen side: http://www.wdc.com/en/products/catalog/?segment=2 (søg efter modelnummeret: WDBACY5000ABL) er den maksimale OPERATION temeratur 35 C. Dog kan den holde til 65 C.
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 17:39 #3
Toshiba har ingen info om temperatur. Dog er den ifølge hjemmesiden IKKE kompatibel med Windows 7. I praksis er den højest sandsynligt!
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2012 - 17:48 #4
wd-disken har jeg så i hvid - pt udlånt og på ferie i Burma. Familien har ikke klaget over, at den ikke holder til varmen - de havde 30+ i Thailand som den har overlevet.
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 17:51 #5
Det er immervæk en træls tid du skal have HDD. Nogle er steget med 50% og sikkert mere, da hver fjerde HDD kommer fra Thailand der stadig bøvler med skaderne efter oversvømmelser. Derfor synes jeg at 522 og 609 er billigt - i forhold til situationen - for 500 GB.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 18:06 #6
Hvor staar der at den ikke kan bruges til windows 7 henne ?

For forhandleren siger efter han har tjekket at den er kompitabel med windows 7 og kan sagtens bruges. Saa har du tjekket det ordenligt ud inden du postet din traad..

pstidsen, hvor har du det fra med at den ikke virker til windown 7 ?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 18:12 #7
Hej pstidsen, jeg skal IKKE kobe noget af pc udstyr fra Thailand for de er ldt dyrer end i Danmrk hvor end det utroligt nok lyder. *taget i betragtning af vi skal os impotere det og saelge det vidre i DK.

Saa jeg vil ALDRIG nogen sinde kobe hardware i Thailand.

Bare et godt r[d til Jer andre hvis I tror det er meget billiger dernede. Nej glem det. he he
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 18:33 #8
Hvis du har mulighed for at bruge USB3, så køb endelig det. Det er langt hurtigere end USB2. Og måske også alligevel, for du får jo ny computer på et tidspunkt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 18:36 #9
Hej valbycom,

Du ha vel ikke et link til denne ekstern HD du omtaler. ?

Hvor hurtigere er USB3 i forhold til USB2 i sekunder. ?

I det link er de osse en pris paa vaen plus man kan kobe den derfra. ?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 19:00 #10
Jeg har selv denne her:http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4002680340
Og her er en fra dit eget link: http://www.pixmania.com/dk/dk/7327124/art/western-digital/ekstern-barbar-harddisk-m.html
Jeg kan ikke se det står der, men mon ikke den også får strøm fra USB?
Hvor hurtig den er? Tja nu er der jo forskel på teori og praksis. Det påstås at USB3 er 10x hurtigere end USB2. Mere konkret mine USB3 overførsler ligger omkring 80MB/sek nogle gange mindre andre gange højere. Det kommer an på, hvor mange mindre enheder en datapakke indeholder. Det betyder, at en ekstern USB3 kører lige så hurtig som mellem 2 interne HDD.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 19:22 #11
Hej valbycom

Tak for dine gode oplysninger som jeg ihvertifal kan buge som det eneste

L;gger du et svar som tak for den hj;lp jeg ledte efter.

Forsat god aften
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 20:03 #12
Tak i lige måde:)
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 20:17 #13
Sorry, den er også til Windows 7.

Mange af de harddiske du køber i Danmark ER fra Thailand og derfor ER priserne på harddiske steget! Se selv: http://lmgtfy.com/?q=oversvømmelse+thailand+harddisk

Svar fra mig?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2012 - 20:26 #14
Hej I far begge point for Jeres gode forslag.

Det link du postet n[r man trykker p[ det s[ kommer kun en mistaenksom side frem der ligner en der er kopieret og som skal ligne google.

Og der er ikke de oplysninger om hd fra Thailand.

Har du et link der virker s[ jeg kan se det.

Sorry men mit keybord er pt. paa engelsk og jeg ved ik hvordan man skifter ti dansk endnu..

Derfor er der 2 aa isteden for
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 22:17 #15
hehe den side er netop en kopi af google. Den er helt sikker. Det er blot for at vise at der er noget som hedder google. I dette tilfælde var det nok lidt plat at bruge den, men den er nu meget sjov alligevel.