Avatar billede henninga Novice
07. januar 2012 - 00:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny IP-adresse til Exchange server

Vi har en Microsoft SBS Server 2003 som kører Exchange med 10 postkasser.
Nu skal vi have ændret vores Internetopkobling og får derfor en anden WAN IP-adresse ved internetudbyderen.
Hvad sker der med mailserveren;
Kan den stadig sende og modtage mails?
Skal der ændres noget ude ved dem som hoster vores domæne?
Skal der laves noget med MX-Record?
Hvad er MX-Record?

Kort sagt: Kan du fortælle hvordan sagen gribes an?

Jeg er helt blank på området og vil blive glad hvis der er en som kan hjælpe mig på vej.
Avatar billede jjam Juniormester
07. januar 2012 - 09:44 #1
MX record er den DNS oplysning der fortæller hvor mail til domænet skal sendes hen.
MX record kan du sikkert rette hos den internet udbyder der hoster dit webhotel.
Avatar billede henninga Novice
07. januar 2012 - 11:00 #2
Hej jjam
Tak for oplysniingen/tippet - jeg har prøvet at kontakte wannafind. Så jeg venter svar derfra.
Avatar billede henninga Novice
22. januar 2012 - 15:30 #3
det var wannafind hosting som klarede det for mig.
jjam skriv lige et svar.
Avatar billede henninga Novice
06. februar 2012 - 20:14 #4
lukker