Avatar billede martinandersen3d Nybegynder
08. januar 2012 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP - Hvordan gør jeg det her rigtigt? Og kan det lade sig gøre?

Jeg har ikke forstand på PHP, men jeg har en *.tpl fil. Det er en template fil, som bliver included i min php side. Her vil jeg gerne tilføje noget kode.

Her er et uddrag fra TPL filen:

<script>SUGAR.TabFields['phone_work'] = '0';//set field and tabindex in array</script>
<td valign="top" width='37.5%' >
{counter name="panelFieldCount"}

{if strlen($fields.phone_work.value) <= 0}
{assign var="value" value=$fields.phone_work.default_value }
{else}
{assign var="value" value=$fields.phone_work.value }
{/if}
<input type='text' name='{$fields.phone_work.name}' id='{$fields.phone_work.name}' size='30' maxlength='100' value='{$value}' title='' tabindex='0' class='phone' >
<script language='javascript'>document.EditView.phone_work.select()</script>

HER VIL JEG GERNE indsætte KODEN DER ER HERUNDE

</tr>
{/capture}
{if $fieldsUsed > 0 }
{$tableRow}
{/if}
{counter name="fieldsUsed" start=0 print=false assign="fieldsUsed"}
{capture name="tr" assign="tableRow"}
<tr>
<td valign="top" id='title_label' width='12.5%' scope="col">
{capture name="label" assign="label"}{sugar_translate label='LBL_TITLE' module='Leads'}{/capture}
<label for="title">{$label|strip_semicolon}:</label>
</td>
{counter name="fieldsUsed"}

Den kode jeg gerne vil indsætte :

<div id='d_clip_container' style='position:relative'>
<div id='d_clip_button' class='my_clip_button'><b>Ring</b></div>
</div>
    <style type='text/css'>
        .my_clip_button { width:150px; text-align:center; border:1px solid black; background-color:#ccc; margin:10px; padding:10px; cursor:default; font-size:9pt; }
        .my_clip_button.hover { background-color:#4CC417; }
        .my_clip_button.active { background-color:#aaa; }
    </style>

    <script type='text/javascript' src='http://www.domain.dk/ZeroClipboard.js'></script>
    <script language='JavaScript'>
        var clip = null;
            function $(id) { return document.getElementById(id); }
            function init() {
            clip = new ZeroClipboard.Client();
            clip.setHandCursor( true );
                clip.addEventListener('mouseOver', function (client) {
                clip.setText( $('phone_work').value );
            });
                clip.glue( 'd_clip_button', 'd_clip_container' );
        }
            init()
    </script>

Hvad gør jeg galt? For når jeg kopier teksten ind virker mit php ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2012 - 15:57 #1
<ole>

Det handler ikke om, hvad PHP gør, men hvad det specielle templatesystem, du bruger, gør. Det kan vi ikke vide noget om.

Hvad bruger du din template til? I hvilken sammenhæng skal den bruges?

/mvh
</bole>
Avatar billede martinandersen3d Nybegynder
08. januar 2012 - 16:04 #2
Den template bliver inkluderet i en anden fil på serversiden, inden den bliver præsenteret for brugeren.

Opgaven er egentlig at implantere noget css og javascript ind i noget php?
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2012 - 16:21 #3
Nej, opgaven er at implementere noget CSS og JavaScript i et for os andre ukendt templatesystem, skrevet i PHP - og det er noget helt andet.

Om det kan gøres - og i så fald, hvordan - kommer som sagt helt an på, hvordan dit templatesystem er skruet sammen. Er det et kendt system - og i så fald hvilket?
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2012 - 16:24 #4
I øvrigt vil jeg anbefale dig at trawle Ekspertens FAQ igennem. Når et svar accepteres, lukkes den pågældende tråd  *o)