Avatar billede Superstes Novice
08. januar 2012 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG-pendant med dato-interval, og flere kriterier

Hej.

Her er en svær en:

I excel 2010 har jeg to ark..
Ark1 indeholder 2 kolonner
A: Person(tekst)
B: Tid (dato)

Ark2 indeholder
A: Person(tekst)
B: Tid (dato)
C: Interval start (dato)
D: Interval slut (dato)
E: Resultat (tekst)

Jeg vil finde det resultat (E) i ark2, hvor Person fra Ark1 er identisk med Person i ark2, og hvor Tid (B) i Ark1 ligger indenfor intervallet (C og D) i ark2
Resultatet (E fra ark2) skal præsenteres i kolonne C i Ak1.

Der er ingen unikke værdier, og hver ark indeholder > 500.000 rækker.
Kan det lade sig gøre?

/kkd
Avatar billede thadoews Nybegynder
08. januar 2012 - 22:40 #1
Ja det kan sagtens lade sig gøre.

Er det at der skal regnes x antal tid frem fra stat datoen?
Er denne x "fast" eller skal den findes hver gang?
Avatar billede Superstes Novice
09. januar 2012 - 07:08 #2
Intervallet (C og D) i ark to er det samme antal dage. Men da tiden (B) i ark 2, er forskelligt fra række til række, er det ikke umiddelbart nogle intervaller der er ens.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men generelt er der intet der er fast.
Det eneste der er fast er at jeg for hver række i ark 1, vil finde den E-værdien i ark2, hvor Person i ark1 er lig med Person i ark2 og at Tid i ark1 er indeholdt i intervallet skabt fra ark2 C til ark2 D.
Avatar billede Superstes Novice
11. april 2012 - 14:47 #3
-
Avatar billede nmnm Nybegynder
06. september 2012 - 15:33 #4
Er det muligt at få svaret? Eller var der aldrig en løsning? Har et lignende problem...