Avatar billede SHBendixen Nybegynder
09. januar 2012 - 09:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stregkodelæser på en IKKE smartphone - kan det lade sig gøre?

Hej med jer.

Jeg søger et program til en Nokia telefon, der kan læse stregkoder.

Jeg skal kun bruge programmet til at læse en stregkode, og derefter skal der ikke ske mere. Ikke noget med søgning på nettet eller noget smart. Hvis programmet kan, så gør det ikke noget, men det er ikke et krav. Den behøver kun at kunne omsætte stregnerne til tal og bogstaver og vise det i displayet. Stregkoderne er af typen CODE128.

Jeg har flere forskellige telefoner, som evt. kan bruges til formålet: Nokia 3110 C, Nokia C5 eller Nokia 3720.
Avatar billede Counx Nybegynder
09. januar 2012 - 09:48 #1
Tror umildbart ikke. Mange ældre telefoner har ikke fået udviklet nogle applikationer som kan gøre dette, det mest avanceret jeg kan huske er noget som "Bluetootch hack" hvor du kunne skrive en beskred fra modpartens telefon.
Tror ikke der er lavet noget som kan læse stregkoder, prøv evt. at søg på google. :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
09. januar 2012 - 10:32 #2
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
08. april 2012 - 09:09 #3
Jeg går fundet ud af, at optagefunktionen findes som standart på Nokia C2-01, så det løste mit problem. Tak for de 2 forslag alligevel.
Avatar billede dosmer Nybegynder
19. november 2012 - 14:27 #4
Jeg har en C5, som har vist sig ikke lige bestemt at være skabt til formålet.

Løsningen er at installere for eksempel Upcode, som er gratis.

Men hvis man skal læse små koder på under tre centimeter, er det nødvendigt at holde en lup foran kameraet, og det skal vel at mærke være en rigtig lup; et almindeligt forstørrelsesglas duer ikke.

Jeg har for eksempel en såkaldt "trådtæller" - en lille sammenfoldelig lup som forstørrer otte gange; de fås i forskellige kvaliteter til priser mellem 25 kroner og mange penge. En billig en af plastik er god nok.