Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 14:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skift af Grafikkort & Netkort

Hej

Jeg har lige prøvet at skifte mit netkort i min stationær. Men for at gøre dette måtte jeg fjerne mit grafikkort, så det gjorde jeg.

Men når jeg tænder maskinen kører blæserne på fuld kraft konstant!
og den viser blot sort skærm og jeg kan ingenting gøre.

Så jeg prøvede at sætte det gamle netkort i, men det samme sker!?

Hvad er årsagen til dette?
- Skal den bare have tid til at tilpasse delene, eftersom de er blevet taget ud og sat i igen?

Hilsen Mads
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2012 - 14:27 #1
Du er helt sikkert kommet til at skubbe til noget, så tjek at alle dele sidder som de skal.
Avatar billede DanskerFyr Nybegynder
10. januar 2012 - 14:36 #2
Tjek at du stadig har forbundet din 4 pin connector til bundkortet, uden denne vil lortet ikke altid starte :)
- Den er normalt placeret i toppen af kortet, til venstre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2012 - 14:47 #3
#2
Du kan ikke vide det netop er problemet, så at smide svar allerede nu får folk til at springe spørgsmålet over og så får m-johansen ikke ret meget hjælp...
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 14:48 #4
2#

Altså den som forbindes med blæseren, den blæser som kører inde i maskinen? :)

Hvis ja så er den forbundet
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 16:26 #5
Hvad kan problemet så være?
Avatar billede habalap Nybegynder
10. januar 2012 - 16:32 #6
siger den et bip nå den starter op?
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 16:38 #7
Ja det gør den, og derefter går den ellers igang med begge blæsere
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 16:43 #8
Skærmen er helt sort.
Normalt lyser en lille lampe på skærmen gul når pc'en kører og orange når den er slukket/stand by.

og når jeg tænder pc'en nu er lampen orange
Avatar billede habalap Nybegynder
10. januar 2012 - 19:07 #9
kun en gang eller siger den bip flere gange?
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 20:56 #10
Det er kun et bip, det har den altid gjort
Avatar billede habalap Nybegynder
11. januar 2012 - 14:53 #11
sidder alt som det skal også skærm stikkene
Avatar billede m-johansen Juniormester
11. januar 2012 - 16:35 #12
Jeg kan ikke finde noget som ikke er tilsluttet.
- er der nogle dele/komponenter som man ikke må rører med fingrene, som kan få pc'en til at reagere som den gør?
Avatar billede m-johansen Juniormester
11. januar 2012 - 16:35 #13
måske en hvis del af grafikkortet?
Avatar billede habalap Nybegynder
11. januar 2012 - 17:09 #14
det er lidt underligt for bippet er der nemlig for at sige "alt er her og fungere" og grafikkort er relativt stærke fx havde jeg et liggende på mit skrivebord 1 år uden at der skete noget. men prøv at ridse de tre pins der sidder bag på computeren altså strømforsyningen med en skruetrækker måske virker det
Avatar billede m-johansen Juniormester
22. januar 2012 - 14:23 #15
Jeg regner med at få en til at kigge på maskinen i den nærmeste fremtid, så jeg vender tilbage når der er nyt i sagen:)
Avatar billede m-johansen Juniormester
09. juni 2012 - 14:45 #16
Fik desværre aldrig løst problemet. Så jeg vælger nu at lukke spørgsmålet.

Tak for alle de gode bud.