Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. januar 2012 - 20:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro til tastetryk!

Hej eksperter,

Jeg skal bruge et lille program, der trykker på tasten "9" ca. hvert halve sekund. Der skal desuden venstreklikkes med musen ca. hvert halve minut. Jeg tænker bat-fil, men hvad ved jeg :-)

Jeg vil meget gerne kunne aktivere programmet, imens jeg er i et andet vindue. Alternativt skal der lige gå 5 sekunder, fra man starter programmet, til makroen begynder, således at jeg kan nå at klikke over i det rigtige vindue, inden den går i gang.

Jeg har fundet op til flere meget lækre makro-programmer, der kan gøre alt dette, men ingen af dem er gratis (og til mit beskedne formål er det ikke penge værd :-). MEN hvis I kan finde et gratisprogram, der kan løse mit problem (og som ikke kun er på prøve i et antal dage), så er det også en fin løsning for mig!

På forhånd tak!
Avatar billede KLIS Juniormester
10. januar 2012 - 22:00 #1
Halløj

Prøv evt. at kigge nærmere på http://www.autohotkey.com/

Jeg havde tdligere et lignende behov, hvor en masse celler i et Excel-ark skulle gemmes som enkelte nye filer.

Du "optager" stort set bare tastesekvens/musebevægelser eller lignende der skal udføres, og gemmer sekvensen som en Exe direkte i programmet.

Virkeligt et genialt program :-)

KLIG
Avatar billede zer0c00l Juniormester
11. januar 2012 - 08:38 #2
Hej KLIG,

Ok, det er da et super dejligt program. Det gælder faktisk mange af de makro-programmer, jeg har fundet. Dette er bare gratis! - Og det kan vi godt lide!

---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

Til andre interesserede:

Som KLIG skriver, kan programmet hentes her:
http://www.autohotkey.com/ under "Download". Jeg valgte "Installer for AutoHotkey_L" og senere "32 bit", så det kreerede kan køres på alle maskiner.

Dokumentationen på ovenstående side er virkelig god, og det samme gælder hjælpefunktionen i selve programmet.

Jeg kom frem til følgende:

Pause::Pause    ; Muliggør, at der kan pauses med knappen "Pause"

; --------------------------------------------------------
; Først skrives tredve 9-taller. Derefter venstreklikkes.
; Der ventes 500 ms imellem hvert tal / klik.

^!a::    ; Scriptet startes med ctrl+alt+a
x = 1    ; Eneste gang x defineres
while x = 1    ; Uendelig løkke
{
Loop 30
{
  Send 9        ; Skriv tallet "9"
  Sleep 500    ; Vent et halvt sekund (500 ms)
}
Click    ; Venstreklik
Sleep 500    ; Vent et halvt sekund (500 ms)
}
return    ; Slut
; --------------------------------------------------------

BANKO!

Smid et svar KLIG :-)
Avatar billede KLIS Juniormester
11. januar 2012 - 12:32 #3
Glad for at du kunne bruge programmet :-)

Det har virkelig hjulpet mig til at spare en masse tid på diverse processer :-)