Avatar billede piaget Nybegynder
12. januar 2012 - 08:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler en app til deling af pdf filer til mine elever

Jeg mangler en app til Ipad 2,som kan dele filer med mine elever uden at skulle ind og sende et link/sende filen til hver enkelt. Kan man enten oprette en hel gruppe eller hente en app som laver en dele mappe på nettet som mine elever kan hente filen fra. De har også Ipad 2.

Mvh Jens
Avatar billede chalde Seniormester
12. januar 2012 - 09:00 #1
dropbox?
www.dropbox.com
Avatar billede piaget Nybegynder
12. januar 2012 - 11:22 #2
Jamen dropbox giver mig et linkohr så skal jeg sende det link til alle mine elever. Det er bøvlet. Derfor søger jeg en mulighed for at sende til alle 16 på en gang eller en app med dette indbygget.
Avatar billede Blandy Praktikant
12. januar 2012 - 11:26 #3
Du kan jo lave en gruppe i din mail app med dine elever i. Så når du skal dele pdf'er vedhæfter du bare i en mail, eller sender linket til dropbox til hele gruppen.
Avatar billede nikolaj0093 Nybegynder
12. januar 2012 - 11:57 #4
Avatar billede chalde Seniormester
12. januar 2012 - 12:47 #5
Dropbox kræver kun at du sender linket én gang.
Derefter kan du fylde i den.

Lige meget hvad skal du jo sende et eller andet til dine elever mindst én gang, hvorfor ikke et link til en delt mappe (dropbox eller noget andet).
Avatar billede piaget Nybegynder
12. januar 2012 - 21:15 #6
Hver gang jeg går ind i dropbox app for iPad, kan jeg kun sende et link med det dokument jeg har åbnet, der er ikke mulighed for at sende link til en hel mappe. Hver gang jeg prøver en ny fil dannes et nyt link. Så jeg skal vel stadig sende linket til alle mine elever?!

Kan ikke se, at man kan lave grupper i iPad app "kontakter"
Avatar billede fxj Juniormester
12. januar 2012 - 22:18 #7
Du kan gøre det på følgende måde:
- opret en konto på dropbox
- opret en konto på http://dropboxautomator.wappwolf.com
- på den sidste opretter du en regel for den folder der indeholder dine filer. Reglen skal være at der skal sendes en mail med filen hver gang du uploader en ny fil eller opdaterer en eksisterende
- dem der modtager filen behøver ikke være på dropbox