Avatar billede jasperDK Nybegynder
12. januar 2012 - 15:20 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

VBA - Kode for at forebygge programmet lukker ned ved fejl - gældende for hele Userform.

Hej

Jeg har et VBA-program der snakker med mine Excel-ark. Jeg oplever ingen fejl på min egen pc, men på enkelte andre pc'er forekommer det - hvilket resulterer i debug og programmet lukker. Er der en kode-stump, som kan forebygge at programmet lukker ned, og i stedet returnerer en Msgbox.

Jeg vil kunne smide Error kode ind ved hver enkelt handling, men det vil blive et stort arbejde for mig! Så det jeg søger, er en kode der vil kunne tage hånd om hele min Userform med Textbox, Buttons, osv.

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. januar 2012 - 15:26 #1
Ved du hvorfor der forekommer fejl på andre pc'er?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
13. januar 2012 - 11:32 #2
#1 - Du har ret! Tog ud og kiggede på det, det viste sig, at der var nogle formler, som ikke kunne kapere negative tal - hvilket resulterede i #NUM!. Det andet problem gav mig lidt større hovedpine; for programmet skulle kunne kopiere data samt en graf til et Worddokument. Først skulle programmet prøve at kopiere det til et åbent Worddokument, hvis dette mislykkedes, så skulle Errorhandler træde i kraft og oprette et dokument som det skulle kopieres over til. Problemet i det var, at hvis brugeren ikke havde oprettet en graf, så ville programmet gå i fejl. Jeg prøvede så at lave en fejlrutine inde i 'Errorhandler:', hvilket mislykkedes et utal af gange. Herefter lavede jeg en funktion som tjekkede om arket eksisterede, og derved kunne jeg nøjes med if inde i 'Errorhandler:'.
Jeg prøvede at humpe mig igennem problemet, men din kommentar, supertekst, huskede mig på, at det ikke er den optimale løsning. Lad os dele svaret!
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2012 - 11:44 #3
Ok..