Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. januar 2012 - 00:56 Der er 18 kommentarer

hvordan skal jeg brænde et kopi at mit Windown 7

jeg vil høre hvordan skal jeg brænde et kopi at mit Windown 7 ned på en brændt DVD så jeg har et sikkrheds kopi på den rigtig måde.

Skal det brændes ned som et kopi eller som en data CD eller hvad er bedts for at det virker. ??
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 01:59 #1
Vil du lave, eller har du lavet et Image af din C-partition?
Hvis du ingen har kan du bruge f.eks. Easeus ToDo free http://www.todo-backup.com/
Eller Paragon Backup and restore free http://www.paragon-software.com/home/br-free/
Du kan lægge dit Image på en anden HDD eller en USB stick, for de fylder nemt 8GB++ selv om det kun er data som pakkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2012 - 09:05 #2
Hvis det er en pre installeret pc, er der sikkert et recovery program der er tilknyttet den som kan gøre det for dig.
Ellers er det det nemmeste det som valbycom foreslår.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 12:20 #3
#2 Nå ja det tænkte jeg slet ikke på. Nogle producenter giver muligheden for at brænde en Eisa partition ud på flere DVDér:)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2012 - 12:28 #4
Kan de programmer du henviser til ikke også dette?
Jeg kender ikke disse freeware programmer til at vide det desværre.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 12:42 #5
Nej de brænder et samlet Image, og selv om det ikke er partitionen som sådan, men kun data som gemmes, kommer man let op over hvad der kan være på en almindelig DVD. Så er der godt nok Blue-Ray diske, men da man ikke laver sit Image een gang for  alle, men laver et nyt når opdateringerne hober sig op, bliver det jo dyrt.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 19:10 #6
Kontrolpanel -> Sikkerhedskopiering og gendannelse -> Opret en systemafbilding
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 20:27 #7
#6 Nu har min engelske udgave af win7 ikke noget der sprogligt svarer til  Sikkerhedskopiering og gendannelse, men måske svarer det til "Back up your computer" ? Den har jeg lige prøvet, men på min computer er det en Acronis True image. Nu er spørgsmålet så, om det er fordi jeg selv har installeret det program, eller om win7 har et samarbejde med Acronis? Hvis ikke er det også et spørgsmål om windows backup giver mulighed for at brænde en recovery disk.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 22:24 #8
Jeg er ikke helt med på hvad du mener - Windows kan IKKE brænde en recovery disk, men den kan gemme hele systemet på et externt medie så som
harddisk / USB stick / DVD`er - for at geninstallere skal du brænde en "System reparations disk" boote op på denne -> vælge reparer og herunder angive stien til dit back-up
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 22:36 #9
"System reparations disk"  Det er også en recovery disk. D.vs. man kan ved hjælp af den disk vælge backupén, fra en ekstern disk, og installere den på den interne. Ja det er da godt nok.
Nu ville jeg bare ger vide, om alle, som laver backup på win7, får en Acronis backup. Forøvrigt er det sådan, at Hvis man laver en backup med programmet Acronis, kan det konverteres til en windows backup og omvendt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. januar 2012 - 23:40 #10
Hej jeg ved ikke om jeg har formuleret mit sp'rgsm[l forkert, men jeg skal ikke hive et kopi ud af maskinen.

Jeg har købt Windows 7 Home Premiun

Og nu vil jeg gerne lave et kopi af den CD hvis der skulde ske noget  med den orginale CD jeg har.

Så er det jeg vil spørge om hvordan jeg sådan en brændes ned på en tom DVD+r så når jeg sætter den i min computer så virker den som den orginale Windown 7 Home Premium CD.

Skal dette gøres ved at lave et: Kopiere en CD eller en DVD disk.?

Eller skal det brændes ned som en: Data disk.?

Og hvis det ikke er de 2 valgmuligheder hvad er det så.?

(For jeg tror ikke det er i Video eller i Audio format)!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 23:52 #11
Nå ja så var dit spørgsmål nok formuleret forkert.
Nå men py nu med det. Du skal bare kopiere din windows over på en DVD.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 16:26 #13
Husk bagefter at tjekke at disk loader ved boot.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2012 - 16:39 #14
#12 Spørger skriver:"Jeg har købt Windows 7 Home Premiun" Det vil vel sige, at han har en original windows  DVD. Den er jo bootbar, og en kopi vil derfor også være bootbar. Den skal derfor ikke brændes som et Image:)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 16:46 #15
Ja du har ret. Det er ren kopi
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2012 - 16:53 #16
OK:)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 21:06 #17
Fandt spørger ud af noget?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. maj 2012 - 05:25 #18
Hej valbycom, jeg har ikke vaeret paa nettet i lang tid da jeg er i Thailand. Ja jeg fik ordnet det med din forklaring.

Undskyld forsinkelsen og tak for hjaelpen.

Kommer du med et svar.:)