Avatar billede dallas16 Nybegynder
14. januar 2012 - 20:27 Der er 3 kommentarer

Unmountable Boot Volume

Jeg køre Windows 7 på en IBM T510.
Pludselig begynder den at Blue screen og kommer med
"Unmountable Boot Volume"

Jeg har søgt herinde for en løsning, men jeg finder kun løsninger på XP...

Jeg har læst mig til at det er problemer med BOOT.ini eller sådan noget.

Nogen der han hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 08:14 #1
denne her bør sladre om hvad det er

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

find de øverste fejl meldinger og brug google til at vise dig hvad du skal gøre

m.v.h
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2012 - 11:09 #2
ved ikke om det virker i Windows 7, men her er en løsning vedr. Windows XP:
Unmountable Boot Volume
Når du starter WindowsXP, kan du måske få en fejl der hedder: "Unmountable Boot Volume". Dette er sandsynligvis fordi din boot.ini defekt.
Lad være med at gå i panik og forsøg ikke at montere dine støvler i computeren.
Du kan boote på XP-cd'en og når du ser "Velkommen til....." trykker du bogstavet R
Dette vil bringe dig til en kommando-prompt.
Skriv så chkdsk /p og tryk enter
Skriv Y og tryk enter
Skriv så Exit og tryk enter
Systemet vil nu reboote WindowsXP

Hvis dette af en eller anden grund ikke virker:
kan du boote til recovery-console som ovenfor
skriv chkdsk /r og tryk enter
Dette vil tage længere tid, men systemet skulle derefter igen kunne boote på WindowsXP
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 19:13 #3
Boot op på din Windows 7 skive -> vælg sprog og tastatur -> vælg reparer -> vælg reparer startfiler
Husk at vende tilbage i tråden