Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. januar 2012 - 21:49 Der er 6 kommentarer

Opgradering mod Køb af ny PC

Hej Eksperter!

Jeg har nu haft min computer i omkring 2 og et halvt år og i anledning af battlefield 3's release kan jeg mærke, at min pc ikke kan følge med, hvis jeg vil have det i fuld opløsning 60 fps osv.

Min pc's specs er:

Base : Alienware Aurora Standard Cosmic Black Chassis    1
Processor : Intel Core i7 Processor 920(2.66GHz,8MB cache,4.8GT/sec)    1
Resource DVD : Alienware Aurora    1
Ship Accessory : Danish Docs with Danish Power Cord    1
Memory : 6GB 1600MHz (3x2GB) Tri Channel Memory    1
Media Card Reader : Alienware 19-in-1 Media card reader    1
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)    1
Optical Drive : 16X DVD+/-RW Drive    1
Display : Not Included    1
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 5870 graphics card    1
Operating System : Danish Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Hvilke ting er ved at blive for gamle til de kommende spil og hvilket ting er gode nok og skal beholdes? har kigget på det nye Radeon HD 7970 som ligger i de ca. 4000 kr, skulle jeg fx helt skifte pc'en ud og købe en ny med det grafikkort i, eller skal jeg købe det og håbe på at de resterende specs holder til de nye spil (her tænker jeg specielt på min processor)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2012 - 22:01 #1
Jeg vil sige grafikkortet skal skiftes.

Fuld opløsning er 2560x1600, så jeg undrer mig lidt over hvorfor folk ikke skriver hvilken opløsning deres skærm egentlig bruger???
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. januar 2012 - 22:04 #2
Min er 1920x1080 :), vidste faktsik ikke 2560x1600 fandtes ;)
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. januar 2012 - 22:08 #3
Hvilke computer har en 2560x1600 lyder da yderst spændende!
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
14. januar 2012 - 22:10 #4
#3 forkert spørgsmål.. Nyt: Kan man få en bærbar med den opløsning eller er det kun stationærer?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2012 - 22:27 #5
Jeg ville helt klart mene at grafikkotet skal skiftes, din processor kan fint følge med.
Nu nævner du selv et grafikkort, og her ville jeg lige tjekke stræmforsyningens output, på den label der oftest sidder på siden, og tjekke om den ligger på 750W eller derover, for ellers skal der også en ny strømforsyning til.
Jeg har selv erfaringer med at belaste en strømforsyning udover sine grænser. Jeg havde en gang to 400W forsyninger, som jeg fik "aflivet" med et 400W grafikkort, og resten af systemet skulle bruge omkring 150W, så der gik det galt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2012 - 22:28 #6
Det er en skærm til stationær el. bærbar. Altså blot en skærm.

Er det en bærbar du har?