Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2012 - 01:04 Der er 4 kommentarer

NAS server skal poste min ip på en hjemmeside

Hej Eksperten!

Jeg har en Zyxel NSA-220 Plus, som kører på min Linksys E2000 router.
Jeg skal gerne have min NAS til at hente en lille fil noget der ligner hvert 15. min fra min hjemmeside, som så skal logge min hjemme ip(Har dynamisk ip-adresse)
Så jeg kan lave fjernskrivebord, til min hjemme pc når jeg er i skole.
Ved der er noget i zyxel's firmware der tillader at man kan hente ting automatisk, kaldet broadcatching men ved ikke om det vil virke og hvordan det skal sættes op hjemmeside mæssigt osv.
"Broadcatching has the NSA download frequently updated digital contents like TV programs, radio talk shows, Podcasts (audio files) and blogs with RSS feeds." står der om broadcatching på management siden til NAS'en.

Jeg håber på hjælp :)
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
16. januar 2012 - 01:08 #1
dddns
eller virtuel mapping af adresse til ip
det andet er for at sende materiale op på nettet
hvorfor ikke bare bruge teamviewer.com eller lignende til at koble op til hjemme pc via fjernsupport
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2012 - 01:19 #2
Det er egentligt fordi jeg går med tanken om at have den slukket med mindre jeg skal bruge den, så skal egentligt bruge ipen til den, så jeg kan starte den op med en WOL app, for så at kunne logge på den.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. januar 2012 - 08:34 #3
Hvis din maskien derhjemme understøtter WOL, kan du bruge logmein (www.logmein.com)
Avatar billede giweo Juniormester
16. januar 2012 - 16:04 #4
Hej

Hvis din computer alligevel er tændt, så hent og installer programmet "DirectUpdate"

http://www.directupdate.net/

Det program kan du sætte til at snakke sammen med fc. dyndns.dk - og så opdaterer programmet din dyndns konto så snart der er en ændring i din IP.

På den måde vil din PC altid havde adressen  xxx.dyndns.dk og så kan du lave en RDP forbindelse til den.  (Så fremt din skoles netværk tillader det)