Avatar billede thadoews Nybegynder
16. januar 2012 - 14:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forøg/formindsk animations effekter Power Point

Hej

Jeg er ved at sammensætte en Powerpoint, hvor i jeg har et billede som gerne skulle maksimeres ud til at fylde hele slidet og derefter formindskes og dernæst skal et billede forøges.
Jeg kan nemlig ikke "styre" formindsk/forøg animationen så fylder hele slidet, men vokser langt ud over slidet og ikke centreret. Er dette muligt?

På forhånd tak, Simon
Avatar billede pstidsen Novice
16. januar 2012 - 16:53 #1
Generelt: Hvilken version bruger du?

Billedet og dias skal jo være i samme format. Altså forholdet mellem højde og bredde skal være ens.
Avatar billede thadoews Nybegynder
16. januar 2012 - 20:01 #2
Ja undskyld... det generelle glemmer jeg altid! Jeg har Office 2010.

Forholdet er også ens, men idéen var at jeg skulle have to billeder, som først var små og senere skulle blive større og fylde hele skærmen. Det kan også virke med en del tilpasning, dog kun hvis billedet er centreret i midten og det er mine ikke!
Avatar billede pstidsen Novice
16. januar 2012 - 20:28 #3
Centrering kan fås under billedværktøjer og klik på juster.

Så skal du bare tilpasse % under brugerdefineret animation.
20. januar 2012 - 12:02 #4
Hej Simon
... under redigering af animationen "Forøg/formindsk" kan du skrive hvor mange procent billedet skal ændres. Min egen erfaring er at 150% er max. ifm. en øgning ... da billedet bliver meget grovkornet.
Hilsen Lars
Avatar billede pstidsen Novice
20. januar 2012 - 14:36 #5
#4: Du kan ikke sige noget generelt om hvor man % man kan sætte den op på. Det afhænger af billedets kvalitet.
Avatar billede thadoews Nybegynder
10. februar 2012 - 08:38 #6
Jeg siger tak for jeres hjælp. Jeg sad og nørklede med det og brugte 144%... Lidt øv at der ikke findes en animation, som får billedet til at fylde hele slidet ;/

Første mand med et svar, får points ;)
Avatar billede pstidsen Novice
10. februar 2012 - 09:41 #7
svar