Avatar billede jasperDK Nybegynder
16. januar 2012 - 17:27 Der er 1 løsning

Referencer ikke slået til (Tools > Referencer)

Jeg har et program (VBA), som snakker sammen med en Word-fil. De data og grafer som VBA-programmet laver, de kopieres til en Word-fil.
Det kører upåklageligt på min egen pc, men jeg er nu et par gange løbet ind i problemet, at andre pc'er ikke har de rigtige referencer slået til.
VBA-koden er password beskyttet, hvilket gør det endnu mere problematisk, da manglende referencer først kan ses/slås til efter at password'et er indtastet.

Er der en mulighed for at komme udenom dette problem? Loade referencer ved programstart? Eller?

De 3 referencer der er problemer med er:
Ref Edit Control
Microsoft Word 14.0 Object Library
Microsoft Graph 14.0 Object Library
Avatar billede jasperDK Nybegynder
17. januar 2012 - 13:33 #1
Late binding og Early binding.

Ved at bruge late binding er jeg kommet udenom problemet,
http://www.dicks-clicks.com/excel/olBinding.htm