Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 15:01 Der er 11 kommentarer

Hvilken bærbar passer til mine behov?

Jeg vil snart have mig en ny bærbar. Jeg ved bare ikke helt hvilken jeg skal vælge.

Her er nogle af mine krag og behov:
Den skal helst ikke koste over 5000 kr.
Den skal være mindst 15 tommer.
Den skal være hurtig og stabil.
Den skal have en masse plads til programmer.
Den skal kunne være længe aktiv.
Den skal være i stand til at man kan spille og se film derpå.
Den skal både kunne bruges til underholdning og skolearbejde.

Generalt skal den bare kunne klare en masse og helst have et holdbart batteri, som ikke er helt færdig efter 7 måneder. ;-)

Jeg vil helst gerne høre fra folk med egne erfaringer, men andre må selvfølgelig også komme med forslag.

Kh. Maja
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 15:05 #1
Krav, ikke krag. >:O
Avatar billede zer0c00l Juniormester
19. januar 2012 - 15:30 #2
Det er altid svært at få det hele for det halve, men hvis du vil kunne spille på computeren og have en smule fremtidssikring, vil jeg anbefale en Intel Core i7 - processor. Du vil garanteret kunne slippe igennem med en Core i5, men jeg tror, du bliver mere glad for i7 i længden.

Jeg har en svaghed for Asus. En gammel spiller på markedet, der er kendt for super kvalitet. Jeg har selv haft flere Asus-produkter - blandt andet en bærbar (Asus W1v), som jeg var utrolig glad for. Er i skrivende stund ved at købe en anden Asus efter at havde mellemlanget ved Medion og HP ;-)

Dette er mit bedste bud:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5347358

BAM! - Core i7, 4gb ram, 2 gb dedikeret ram på et GeForce GT 540M, 640 GB harddisk, osv.
Avatar billede cordion Nybegynder
19. januar 2012 - 15:43 #3
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5630121;5490339
de har begge en lavere specced processor end den zer0c00l linker til, men den er er så til dit budget
og den anden har full HD skærm og et GT 555M, men koster en tusse mere end det du søger, men til gengæld, så har den nvidia optimus, så den forlænger batteritiden, når du ikke bruger grafik tunge programmer
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 15:51 #4
Mit bedste råd er at holde sig fra HP. Selvom de har god value for pengene, så dør deres batterier lynhurtigt og samtlige HP-computere jeg har mødt har haft problemer med at de bliver sindsygt varme
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 16:40 #5
Ja, jeg har så selv en Compaq lige nu. Batteriet holdte fint i 4 måneder, hvorefter det langsomt begyndte at blive svagere. Efter kun 8 måneder med min stadig halvnye bærbare, kunne det kun holde 20 minutter og efter et års tid kunne jeg ligeså godt tage det ud af computeren, da det slet ikke virkede længere.

Jeg gad godt vide lidt mere om Asus, så læser lide om den senere. :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 16:41 #6
Lidt, ikke lide. :-S
Avatar billede pstidsen Novice
19. januar 2012 - 16:55 #7
Når du skriver spille bliver du nød til at skrive hvad det er for nogle spil. Om du vil spille BF3 eller Pixeline er en STOR forskel ;-)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. januar 2012 - 08:19 #8
Broxigar >> Jeg ville heller ikke anbefale HP. Det er faktisk rigtig god value-for-money. Specielt deres nyere Pavillion-modeller, men der er flere ting ved HP, der irriterer mig. Blandt andet transporterer de ikke lyd i deres HDMI-stik, hvorfor man er nød til at bruge deres dejlige HP-medie-stik, hvis man vil have både lyd og billede i én ledning. En lille ting måske - men dog noget, der irriterer mig ud over alle grænser.

pstidsen >> Hehe jeg formoder, at det er grafiktunge spil, der menes :-) Men ja, du har selvfølgelig ret.

MayZie >> Hvis jeg blev spurgt, ville jeg aldrig vælge design frem for ydeevne; dog takker jeg ikke nej til lækkert design, hvis det ikke kommer på bekostning af ydeevne. Med Asus får du altid lidt ekstra lækkerlighed for pengene. Min sidste HP-laptop var virkelig billig ift. specs, men gud hvor var den plastik-agtig og kedelig. Det betyder faktisk noget, hvis man bruger den flere gange dagligt i en årrække, at man smiler lidt over det lækre finish, hver gang den hives op ad tasken.
Avatar billede mikaelch Novice
22. januar 2012 - 21:57 #9
Avatar billede zer0c00l Juniormester
23. januar 2012 - 07:14 #10
Yep, den havde jeg også kig på - da den er indenfor de 5000, der nævnes. Jeg havnede dog på, at de sidste 1600,- var godt givet ud for at havne på 2gb dedikeret RAM til grafikkortet frem for 1gb samt Core i7 processor frem for Core i5. Der er godt nok 2gb ram mindre i den, jeg nævner, men det er ikke den dyreste opgradering i verden, når den tid kommer :-)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
23. januar 2012 - 11:21 #11
Hov!! "De sidste 600,-" skulle der stå. Ikke 1600,-!! :-)