Avatar billede ngr Praktikant
19. januar 2012 - 21:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lukning af spm.

Nu har jeg i lang tid skullet høre på den ene tåbelige bemærkning efter den anden om, at jeg ikke lukker mine spm. - selv om jeg HAR lukket dem.
HER er et eksempel:
http://www.eksperten.dk/list/deltaget/ngr
Her har jeg lige lukket spm. "Mine mails ligger i 2 versioner" - men alligevel står det på denne side som ikke lukket.
Klikker man på det, kommer man ind på selve spm., hvor man kan se at det ER LUKKET.
Og hvad er det så lige man gør for at slippe for alle de tåbelige kommentarer?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2012 - 21:04 #1
Det spørgsmål er lukket, og vil også figurere som sådan om ikke ret længe.
De spørgasmål som ikke er lukket kan du se her: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2012 - 21:07 #2
Du skal jo kigge på dem du SELV har oprettet, det er jo dem du skal give tilbagemelding i, give points i og lukke ved at acceptere lagte svar - uanset om svar er lagt af dig selv eller andre deltagere.
Et spørgsmål er først lukket når det er "grøn" - et gul betyder at der er lagt et svar i spørgsmålet, de gra er uden "svar" indlæg.

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2012 - 21:15 #3
Nu kan du se i listen du selv linker til, at spørgsmålet er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 21:53 #4
Jeg kan nu godt at forstå at ngr bliver frusteret over al den kontrol og evige kommentarer om åbne spørgsmål.

Før man giver kritikken, syntes jeg, at man bør se i oprettede spørgsmål og ikke kun i åbne spørgsmål.?

Der kan man se at at ngr har oprettet (ved hurtig hovedregning) over 250 spørgsmål og under 10 af dem er endnu ikke blevet lukket.

det er ca 1/2 % af hans spørgsmål der endnu ikke er lukkede.

Er der nogen fornuft i at skælde ud over det.

Det mener jeg ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2012 - 22:59 #5
Nej, måske ikke...

Men eksperten.dk minder jo om åbne spørgsmål i mail, og reagerer man ikke på det, så ser jeg intet galt i en venlig påmindelse.
ngr kan jo ikke finde ud af at finde sine åbne spørgsmål, siden han ikke lukker dem, så her hjælpes brugeren blot på vej. Det er jo i alles interesse :)
Avatar billede ngr Praktikant
19. januar 2012 - 23:30 #6
#1:
1. Der var det ikke, da jeg tjekkede det.
2. Ja, det ved jeg udmærket.

#2: Ja, jeg er ikke idiot - selv om nogen herinde behandler mig som om jeg var.

#4: Tak for det. Men der er nogle herinde, som ikke har andre måder at skaffe indhold i deres liv på end at kontrollere den slags - se fx #4.
Jeg fik en kommentar fra en anden, som fortalte, at jeg havde åbne spørgsmål helt tilbage til 2003.
For lang tid siden - et halvt eller et helt år - gennemgik jeg ALLE mine spørgsmål og gav points til dem, der ikke var lukkede - således at ALLE lamper lyste grønt - og for en sikkerheds skyld gennemgik jeg dem en gang mere. Og ALT var i orden.
Nogen tid efter, blev jeg endnu en gang gjort opmærksom på, at ikke alle var lukkede.
Herefter lukkede jeg IGEN ALLE spørgsmål og tjekkede dem endnu engang - SAMTLIGE LAMPER VAR GRØNNE.
Siden har jeg lukket mine spm. een og kun een gang. Det er ikke mit problem, at der er fejl i systemet.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2012 - 05:03 #7
Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig endnu engang, selvom jeg tvivler på at du vil tage imod hjælpen.

Hvis du har kigget i Alle spørgsmål deltaget i listen, vil jeg gerne tro at alle var grønne.

Problemet er, at de gamle spørgsmål som ikke er lukkede, har du ikke deltaget i. Altså du har stillet spørgsmålet, men ikke efterfølgende kommenteret. Derfor optræder de ikke i den liste.

Og derfor skal du i stedet kigge i Åbne spørgsmål listen, her kan du se dine åbne spørgsmål.
20. januar 2012 - 07:05 #8
... som er her IGEN ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr (Point ude: 445)
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2012 - 08:28 #9
Jeg har klikket på "indlæg" - som det, der står først for.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 09:07 #10
#9
Indlæg = spørgsmål du deltager i.
Så er der spørgsmål på denne liste som du ikke har deltaget i selv, så komemr de ikke frem, og så giver det maning at du ikke får dem alle lukket.
Som skrevet i #1 er det dine åbne spørgsmål(www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr) du skal klikke på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 09:08 #11
Stavefejl er en fredagsbonus ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2012 - 09:35 #12
Der har vi så hele forklaringen på, hvorfor du ikke har fundet dem.
Hvis du vil finde dine åbne spørgsmål, skal du klikke på Min profil og herefter på Åbne spørgsmål.

Så for at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål:
Og hvad er det så lige man gør for at slippe for alle de tåbelige kommentarer?

Svar: Du skal lukke dem der ligger under Åbne spørgsmål.

Da dette er et spørgsmål omkring brugen af Eksperten, sender du bare selv et "Svar", som du efterfølgende accepterer, da de pr tradition er "gratis".

Godt vi fik det opklaret, så denne lange føljeton endelig kan stoppe, og vi alle igen kan koncentrere os om det som det hele gælder om, nemlig at hjælpe hinanden.

Ha en god dag.
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2012 - 10:08 #13
Og her har vi så endnu et eksempel på, at man ikke skal lade it folk stå for strukturen i en hjemmeside.
IT folk fatter ikke, at det ikke er alle, der har den samme viden som de selv - og derfor går de ud fra, at alle og enhver kan regne ud, at man selvfølgelig ikke skal klikke på "Indlæg", men i stedet rode et eller andet sted inde bagved for at finde det, man har brug for. Selv om alle normale og normalt tænkende mennesker går ud fra som en selvfølge, at man skal bruge "Indlæg".
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2012 - 10:32 #14
Så nu kan de, som hidtil har fundet indhold i tilværelsen ved at snakke om mine åbne spørgsmål, jo i stedet bruge noget af al deres energi på at få ejerne af eksperten til at lave en brugervenlig struktur.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2012 - 11:22 #15
At du vælger at skælde ud på Eksperten er din egen sag, men du har fået linket til dine åbne spørgsmål mange mange mange gange.

Du kunne f.eks. ha lukket denne tråd med:
Sorry, jeg kan nu se jeg har taget fejl hele vejen igennem, jeg har været for stædig.
Men tusind tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 11:36 #16
#14
Selvom jeg heller ikke  forstår logikken ved det pointsystem, opnår du intet ved at komme med tåbelige indlæg til folk, der har prøvet at hjælpe dig til at forstå systemet. -(
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 12:45 #17
Synes du selv den kritik er i orden?
1. Du har gentagne gange fået at vide hvor du kunne se dine åbne spørgsmål.
2. Der er en udmærket faq til denne side.
3. Når du klikker på "Indlæg" står der "» Forside» ngr» Spørgsmål hvor ngr har deltaget" - her burde du have set at det ikke er det rigtige sted du kigger.
4. Du skriver du ikke er idiot, men samtidig skriver du at du klikker på "Indlæg", selv om du (efter eget udsagn) godt ved hvor du skal finde dine åbne spørgsmål. Ja undskyld, men hvis det ikke er lidt dumt, så ved jeg ikke hvad det er ;)
27. januar 2012 - 00:05 #18
... og her er den igen igen igen -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr