Avatar billede siggi Nybegynder
21. januar 2012 - 21:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med adgangen til min NAS server

jeg har en WD NAS server som har fungeret fint for mig længe, men da jeg roder lidt med mine ledninger, mister jeg adgangen til de mapper som ligger på serveren.

jeg har genstartet den og alt muligt, men den vil gerne give mig adgang til at se se hvilke mapper (download og public), men når jeg klikker på en af disse 2 mapper, kommer den med en besked om at mappen ikke kan åbnes fordi den ikke findes.

normalt når jeg genstarter mig netværk, skal jeg logge mig ind på serveren igen, da IP adressen er blevet ændret, men det gør den heller ikke nu, når jeg genstarter mit netværk.

lysene på NAS serveren som normalt er grønne er også ændret til gule (hva faen det så betyder).

kan nogen hjælpe mig, da jeg har en masse video og billeder gemt, så jeg er også bange for at trykke på reset knappen, hvis det betyder en formattering.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 17:25 #1
Kan du komme på dens web administration?
Der burde være et admin tool med som kan finde dens ip.
Det lyder mest som om den enten har tabt config, eller en disk der stået af.
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 18:39 #2
Ja det kan jeg godt. Må desværre sige at jeg kender ikke brugernavn og password. Prøvede at Google om der var en default kode, men uden held. Det software som jeg bruger til at lokalisere serveren finder fint serveren men det er når jeg vil ind i mapperne.

Kunne måske være en disk. Ved du om data kan reddes hvis en disk er stået af?
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 18:43 #3
Hvad hedder din NAS helt precist.
Prøv evt med admin og ingen pass.
og admin pass 106.

admin/admin
admin/password

Kunne være en mulighed.
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 19:20 #4
Den hedder WD
Prøver...
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 19:30 #5
Så er jeg inde
Whatelet to do
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 19:31 #6
Der skulle stå what to do
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 19:39 #7
Du skulle gerne havde en menu et sted.
Hvor du kan se Disken, og hvordan den har det.
Evt. også et sted hvor du ser hvordan Disken er delt ud.
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 20:37 #8
Har fundet et menu punkt der hedder Storage og under det noget der hedder disk manager. Her kan jeg se en status ud for de 4 diske der alle hedder failed under status
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 20:38 #9
Der er også er alert som siger DataVolume doesn't exist
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 20:45 #10
Det lyder ikke specielt sundt.

Har du en mulighed for at vælge en disk og Tvinge den online.
det sku være meget underligt at alle 4 står af på samme tid. Men har før set diske/raid få et flip og bare sætte alt som dødt. Selvom det ikke er det.

Hvis du har data på den som var vigtig, skal du nok overveje om du vil havde nogle til at se på den. Eller om du vil forsøge dig selv med at få liv i den igen.

Hvis du selv vil prøve..så led efter en mulighed for at sætte diskene Online, tvinge dem online.

WD laver mange disk systemer, Så har du et Model nr på den NAS. Produkt nr evt.
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 20:59 #11
Kan sgu ikke finde noget sted hvor jeg kan tvinge dem online.
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 21:03 #12
Der er et punkt der hedder shutdown/reboot men vil det ikke fucke data op
Avatar billede siggi Nybegynder
23. januar 2012 - 21:04 #13
Jeg kan vel gennemtvinge en shutdown. Det burde ikke ødelægge data. Hvad siger du?
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 22:40 #14
Nej det bare en nedlukning/genstart af den.
Du kan prøve.
Og så se hvad den siger.
Det virker dog mest som om den tror diskene er stået af.

Du har ikke et model nr på den, så jeg kan læse op på den.
Avatar billede siggi Nybegynder
24. januar 2012 - 20:38 #15
Mener den hedder WD Discovery (version 1.80)
Avatar billede siggi Nybegynder
25. januar 2012 - 19:56 #16
Hej romeo

Jeg har sgu valgt at sende den til rep. Fandt et firma som mener de kan hjælpe mig.

Tak for dialogen. Skriv gerne et svar så accepterer jeg.
Avatar billede romeo Nybegynder
25. januar 2012 - 20:13 #17
Hej.
Sorry jeg ikke lige fik vendt tilbage.
Tror det en WD Sharespace du har, googler man lidt på det, så der en del der har haft 4 døde drev efter strøm har været taget:(
Det åbenbart et Linx soft raid, Så man kan mount diskene på en linux maskine, og få data ud den vej.
Det lidt tricky, så det nok et godt valg at alliere sig med nogen der kender til det. Specielt hvis der ligger vigtige data.
Avatar billede siggi Nybegynder
25. januar 2012 - 21:49 #18
Yes det er ensharespace jeg har.
Tak for input