Avatar billede Beach Mester
22. januar 2012 - 15:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Prøveplader / prøvemærker

Tja.. Så gik den sgu ikke længere. Fik dd. klippet pladerne af politiet pga. manglende syn:-(
Øv bøv, men det er jo ens egen skyld, den får jeg svært ved at klantre andre for *S*

Da det er over 1 år siden den skulle have været til syn, kan jeg læse mig til at bilen skal til et Registreringssyn før vi kan komme videre. Den er jeg (næsten) med på, er i krig med at finde de gamle papirere frem (den gamle registreringsattest + forsikringsattest?) som vel kommer i spild når den skal igennem systemet? Noget jeg har glemt her? Hvad nu hvis jeg IKKE kan finde papirene på bilen?

Nu står bilen så ikke lige i nærheden af der hvor jeg muligvis kan få tid til syn på bilen mandag, og så går tankerne i retning af om det er muligt at få godkendt prøvemærker hos Skat til bilen for kørsel fra København SV (hvor bilen står nu) til Glostrup (hvor bilen kan synes helt til 18:00)? Har læst et eller andet sted (ud af rigtig mange sider dd!!!) at der er regler for prøvemærker og kørsel i et ikke godkendt køretøj.
Nu er dytten jo ikke godkendt da jeg (store idiot!) ikke har fået den synet i tide, så hvordan ligger reglerne her?

Jeg tror ikke der er nogle problemer med at få bilen gennem synet, den fik for ca. 1½ år siden en tur på værksted pga. bilsyn hvor de gennemgik den fra A til Z. Vi havde pga. de reparationer de lavede bare ikke en mønt tilbage til at betale for selv synet. Så bilen er formentlig OK.

Hvis det er urealistisk at få prøvemærker til bilen, er der så et bud på hvad det vil koste at få bilen på et fejeblad fra Kbh. SV til Glostrup?

Alle kort er lagt på bordet, det sparrede mig også for en bøde på 2,5K hos politiet da jeg var ærlig da han spurte om vi ikke havde en synssag på køretøjet.

Nu må vi jo så bare finde en løsning i en helvedes fart da det koster en mindre formue at komme til og fra arbejde allerede fra i morgen tidlig. Her snakker vi +250,- om dagen + 3-3½ time i transporttid ekstra.

Vil sætte super meget pris på at der er en ekspert der enten kender reglerne helt der ned i detaljerne hvor jeg skal bruge dem, eller måske en som har været igennem samme tur.

//B
Avatar billede Beach Mester
22. januar 2012 - 15:30 #1
En lille tilføjelse... Har fundet frem til denne side hos Skat mht. ansøgning om prøvemærker:
http://kortlink.dk/ae72
Og selve ansøgningen i PDF her:
http://kortlink.dk/ae74

//B
Avatar billede Beach Mester
23. januar 2012 - 04:50 #2
Hmm.... Lukker, det lader ikke til der er nogle der har været så dumme:-(
Har fundet mig et fejeblad i umiddelbar nærhed af hjemmet, dem vil jeg forsøge kontakt til dd. ->
http://www.roskildeautoudlejning.dk/?id=20599

//B

PS: Hvis der er nogle der kan komme med nogle guldkorn i sidste øjeblik så kan et nyt spørgsmål jo åbnes!
Avatar billede aros Nybegynder
23. januar 2012 - 16:37 #3
Hejsa

Ved ikke om det er for sent nu, men jeg har en kammerat, som "glemte" at omregistrere en bil han købte, hvor den tidligere ejer så afmeldte den på motorkontoret uden at aflevere pladerne. Jeg var omkring motorkontoret for ham med de gamle plader + jeg fik nogle prøvemærker så den kunne køres til syn. Der blev bare afleveret en bestillingsseddel på mærkerne og betalt og så blev de udleveret uden problemer.

Jeg skal ikke have nogen point for det, så du skal ikke åbne nyt spg. for min skyld